Skip to Content

مشاور امور بانوان استانداری یزد:

گرایش زنان به اعتیاد؛ عامل مهم از هم‌‌گسیختگی خانواده‌ها


مشاور امور بانوان استانداری یزد با اشاره به تاثیرات نامطلوب اعتیاد بر جامعه گفت: گرایش زنان به اعتیاد عامل مهم از هم‌‌گسیختگی خانواده‌ها و در نهایت سقوط آنان است.

به گزارش یزدبانو؛ مشاور امور بانوان استانداری یزد در کمیته تخصصی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان وخانواده که با محوریت اعتیاد زنان برگزار شد، اذعان کرد: 10 درصد معتادان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به مردان بسیار کمتر بوده، ولی آماری نگران کننده است.

فخرالسادات خامسی آمادگی دفتر امور بانوان استانداری یزد را جهت پیشگیری از اعتیاد در جهت تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و افزود: در دو حوزه‌ی زنان معتاد و توانمندی‌سازی خانواده آسیب‌دیده از اعتیاد، پیگیری‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در سند چشم‌انداز دفتر امور بانوان و خانواده به منظور بررسی مسائل اجرایی و راهبردی زنان وخانواده یزد در حال تدوین است، اذعان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و سیاست‌های اجرایی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد بانوان را اجرایی کنیم.

خامسی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد به مراتب راحت تر و به صرفه تر از درمان آن است، خاطر نشان کرد: باید به راه‌های پیشگیری ازاعتیاد جوانان پرداخته شود.

وی ادامه داد: با تدوین برنامه آموزشی مناسب برای اقشار و گروه‌های مختلف، می‌توان مردم را برای مشارکت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ترغیب کنیم؛ همچنین در این زمینه دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف می‌توانند راهکارهای پیشگیرانه ارائه کنند.

خامسی بر افزایش تعداد کمپ اعتیاد تاکید کرد و خواستار بهینه‌سازی کمپ‌های ترک اعتیاد شد.

مشاور امور بانوان استانداری با اشاره عدم تمایل ابراز بانوان از آسیب اجتماعی خود در این حوزه اظهار کرد: باید زنان را نسبت به بحث مواد مخدر آگاه کرد.

این مقام مسئول، اعتیاد بانوان را از نوع خطرناک توصیف کرد و خاطر نشان کرد: اعتیاد بانوان بیشتر از نوع نوپدید واز مواد مخدر صنعتی است.

وی تصریح کرد: علت اعتیاد بانوان ریشه در باور غلط آنها داشته وباید با بررسی و تدابیر ویژه  پیکر اجتماع را از اعتیاد پاک کنیم.

خامسی یادآور شد: باید توجه داشت که سلامتی خانواده در گرو سلامت زن وسلامتی اجتماع در گرو سلامت خانواده می‌باشد.

مشاور امور بانوان ادامه داد: بر اساس آمار‌ها میزان زنان معتاد متأهل بیشتر از زنان معتاد مجرد بوده و55 درصد علت طلاق اعتیاد است.

وی در توضیح عواقب این معضل گفت: در اعتیاد بحث همسرآزاری وکودک آزاری به میان می‌آید که در این حوزه‌ها باید ورود وکارهایی صورت گیرد.

به گفته کارشناسان و محققان حاضر در جلسه گرایش بانوان به اعتیاد طی دو سه سال گذشته با آمار تاسف برانگیزی در حال افزایش بوده که رشد بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته است.

انتهای پیام/د




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری