Skip to Content

گزارش یزدبانو در یوم الله 13 آبان(4)

گزارش میدانی ازبانوان درتجمع دشمن شکن 13آبان یزد/ شکوفه های استقامت ملت بارور شد


حیدرعلی 4 ساله به همراه مادرش و باپیشانی بند مرگ برآمریکا آمده بود تا دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کند. درجواب اینکه چرا امروز به اینجا آمده و به آمریکا چه می گوید با زبان شکسته کودکانه و لبخند شیرینش فقط گفت :مرگ برآمریکا

بانوان یزدی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو حضور خود در مراسم یوم الله 13 آبان را آتش خشمی بر گزینه های تحریم و حمله نظامی آمریکا نامیدند.

در حالی که شعار" مرگ بر آمریکا" را در مسیر حرکت به سمت محل برگزاری تجمع یوم الله 13 آبان رافریاد می کردم به سیل جمعیت بانوان حاضر در میدان امیرچقماق یزد پیوستم.

هنوز تا آغاز ساعت رسمی برگزاری مراسم که از سوی مسؤولین برگزاری اعلام شده بود 15 دقیقه وقت داشتم.

از چهار خیابان منتهی به محل برگزاری مراسم، شمار زیادی از دختران و پسران دانشجو و دانش آموز  با پلاکارد اسم مدرسه و پلاکاردهایی با شعارهای استکبارستیزی را می دیدی که به سمت ما می آمدند .

پخش سرود مرگ بر آمریکای  حامد زمانی ازبلندگوی میدان، شور و حالی به جمعیت منتظر بخشیده بود.

فرصت را غنیمت شمردم و با چند نفر از بانوان حاضر در تجمع گفتگویی را انجام دادم که برخی با یک جمله  کوتاه تنها در پاسخ به یک سؤال عبور می کردند و حاضر به مصاحبه نمی شدند و برخی دیگر می ایستادند و با چند جمله پاسخ تمام سؤالات من را می دادند.

سؤالات من این بود:

1-    علت حضورشما امروزدراینجا برای چیست؟  چرا هنوزمرگ برآمریکا می گوییم؟

2-    به سردمداران آمریکا واسرائیل چه می گویی؟

*خانم مرتضوی که دارای شغل خانه داری و در فعالیت های اجتماعی تشکلهای غیر دولتی نیز حضور دارد در پاسخ به سؤال دوم گفت:  به دشمن می گویم ازنیرنگهای تو آگاهم همانطوری که امام خامنه ای فرمودند :اگردشمن به تو لبخند زد خنجری هم پشت سرش پنهان است .

*خانم قاریان همسر جانباز و خواهر شهید که  با حجاب کامل اسلامی در راهپیمایی شرکت کرده بود و با خوشرویی و با صلابتی که در کلامش نمایان بود در پاسخ به سؤالات گفت: وظیفه خود دانستم که در این یوم الله شرکت کنم .ما هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداشتیم و نخواهیم داشت.به گفته امام عزیزمان " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" و ما همیشه در صحنه  و گوش به فرمان رهبر حتی اگر همه عزیزانمان را به خاک و خون بکشند.

خانم قاریان افزود: ما از کوچک و بزرگ می دانیم که آمریکا هرگز برای ما دوست نمی شود و گرگی است که در لباس میش است و ما چهره واقعی او را می بینیم.

*گروهی از دختران دانشجوی پیام نور استان یزد گزینه بعدی من بودند که وقتی سؤالات را برای آنها مطرح کردم ابتدا همه با هم جواب دادند که خواهش کردم یکی یکی پاسخ دهند.

یکی از آنهادرپاسخ به سوال اول، علت حضورشان را ادامه راه دانشجویان پیروخط امام (ره )بیان کرد و دیگری در جواب سؤال بعدی که چرا هنوز مرگ بر آمریکا می گوییم مشتاقانه گفت:

وقتی امام گفت :آمریکا شیطان بزرگ است شیطان که درحال اصلاح خود نیست می خواهد ما را تغییر دهد در حالی که ما تغییر نمی کنیم همچنان مرگ برآمریکا می گوییم واورادشمن خود می دانیم .

آخرین سوال را یکی دیگر از بچه ها پاسخ داد درحالی که جمله پایانی را(تازنده ایم رزمنده ایم )یکدفعه همه باهم فریاد زدند  : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ما دانشجویان تازنده ایم رزمنده ایم.

*حیدرعلی 4 ساله به همراه مادرش و باپیشانی بند مرگ برآمریکا آمده بود تا دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کند. درجواب اینکه چرا امروز به اینجا آمده و به آمریکا چه می گوید با زبان شکسته کودکانه و لبخند شیرینش فقط گفت :مرگ برآمریکا

مادر حیدر علی 36 ساله و از فعالان اجتماعی تشکل های غیر دولتی که ازحرکات و سکناتش صلابت و بصیرت پیدا بود درپاسخ به سوال اول، علت حضورش را این طور بیان نمود:به خاطر استقلال کشورمان  پایمال نشدن خون شهیدانمان آمده ام.او درجواب اینکه به سردمداران کفر آمریکا واسرائیل چه می گوید محکم تر ازقبل گفت:تاهمیشه و تا آخرین قطره خون جلوی زور گویان می ایستیم و از انقلاب و ولایت دفاع می کنیم.

*دختر دانش آموزی درپاسخ به این سؤال که چرا مرگ بر آمریکا می گویی با نگاه معنا داری فقط گفت: چون دشمن ماست. و زود خود را همراه دوستانش به خیل جمعیت رساند. لحن کلامش هنوز درخاطرم مانده است. گویا می خواست بگوید این سؤال پاسخش آنقدر واضح است که جای بحث ندارد. از بصرت نسل چهارمی ها دردلم به ملت ایران بالیدم .

*یکی از بچه ها در پاسخ به این سؤال گفت : مرگ بر آمریکا می گوییم تا خدا آمریکا را مرگ بدهد.

* بانویی دیگر می خواست از روی بروشور برایم علت مرگ بر آمریکا را بخواند که گفتم من خبرنگارم می خواهم خودت در یک کلام از آنچه فهمیده ای و خوانده ای برایم بگویی:با آن چهره معصومانه اش نگاهی کرد و بصیرت نسل امروز را این طور برایم معنا کرد: مرگ بر آمریکا می گویم چون خون شهیدان ما را ریخت.

وقتی مصاحبه ام تمام شد شعار مرگ بر آمریکای زنان و مردان دیار دارالعباده تمام فضای میدان را پر کرده بود و به در آسمان طنین انداز می شد. حالا خوب فهمیده ام که آری شهید فهمیده کار خود راکرد و بصیرت بچه های امروز اول درخون این مردم جاری شد و بعد در خون کودکان و نوجوانان فلسطینی ولبنانی  وبعد درسراسر دنیا .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری