Skip to Content

یزد میزبان چهار دوره جشنواره رضوی

یازدهمین جشنواره رضوی از آغاز تا پایان/ تنها دو زن در لیست برگزیدگان معرفی شدند


یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد عصر روز ۱۸ مردادماه با نمایش فیلم گام‌های یک دست در پردیس سینمایی تک آغاز شد و عصر21 مرداد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار یزبانو، جشنواره رضوی یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری دارالعباده به شمار می رود که اگر با مدیریت خوب و انقلابی اداره می شد ثمرات ماندگاری را هم برای شرکت کنندگان و هم برگزار کنندگان به یادگار می گذاشت.
اگر از حرف و حدیث ها و حواشی نحوه برگزاری و حضور بی توجه برخی شرکت کنندگان به فرهنگ عمومی مردم دارالعباده بگذریم؛ جشنواره یازدهم که از چند ماه قبل در یزد فعالیت خود را آغاز کرده بود و اخبار روزانه آن توسط دبیرخانه به  رسانه ها ارسال می شد؛ عصر 18 مرداد در پردیس سینما تک با اکران فیلم‌های مستند و داستانی در سه سانس آغاز شد و تا سی دقیقه بامداد ادامه یافت.
این فیلم ها شامل  گام‌های یک دست، تنازع، قصه یک مرد، روز زوج، چرخه، آرداک، زندگی و دیگر هیچ، باد هر کجا بخواهد میوزد، رفوجی، ده، چهارو نیم، سه و نیم، گذر، هستی، کورسو، آقای داوینچی، چله، جل و صالحه به شمار می رفت.

*کارگاههای تخصصی« طریق الرضا»
یکی از برنامه های جانبی جشنواره یازدهم برگزاری کارگاههای تخصصی با عنوان « طریق الرضا» بود که سال گذشته « هشت قدم» نام داشت که در این برنامه اساتید بسیار خوبی حضور داشتند اما به قول رقیه توکلی دبیر تخصصی این جشنواره می تواند حضور اساتید کشوری و برگزاری کارگاه ها در مدت زمان طولانی تر تأثیر این کارگاه ها را پررنگ تر کند.


*داوران جشنواره رضوی از هنرمندان و فیلمسازان کشوری
علی غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیر جشنواره یازدهم با تأکید بر اینکه استان یزد امسال برای چهارمین سال پیاپی میزبان جشنواره فیلم کوتاه رضوی است گفت: جشنواره رضوی یک جشنواره ملی است به همین علت تلاش برگزار کنندگان جشنواره این است که برای افزایش سطح داوری جشنواره از هنرمندان شاخص کشور استفاده کنند و به این منظور هیئات داوران جشنواره یازدهم را هنرمندان و فیلمسازان شناخته شده ی کشور تشکیل می دهد.
هیئت داوران این جشنواره را در بخش داستانی فرهاد اصلانی، محمد علی سجادی و مجید برزگر تشکیل می دادند و داوران بخش مستند نیز متشکل متشکل از ابراهیم سعیدی، مهدی جعفری و مرتضی رزاق کریمی بودندکه به قول دبیر جشنواره تمامی اعضای محترم هیئات داوران از هنرمندان مطرح کشورکه در زمینه کاری خود جزء بهترین ها هستند و بدون شک با دقت فراوان، تمامی فیلم ها را مورد بازبینی قرار داده و شایسته ترین ها را انتخاب کردند.


*یزد در برگزاری جشنواره رضوی  بسیار موفق بود
محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص میزبانی استان یزد از جشنواره رضوی اظهار کرد : یزد در برگزاری این جشنوار بسیار موفق عمل کرده  و آن را شکیل و حرفه ای برگزار کرده است و هر سال نیز به رونق آن افزوده شده است.
وی تصریح کرد : در این چند ساله شاهد حرکت رو به رشد جشنواره در سایه تلاش برگزار کنندگان آن هستیم و اتفاق مثبتی که در جشنواره رضوی افتاده، تغییر رویکرد از موضوعات صرفا محدود به موضوع امام رضا به سیره رضوی و اخلاق به معنای عام تر است.
طباطبایی نژاد افزود : این موضوع باعث شده دایره شمول فیلم ها گسترده و فیلم های با کیفیت تری هم تولید شود که این تغییر رویکرد بسیار پسندیده است و به طور کلی ارزیابی من از جشنواره فیلم کوتاه رضوی، ارزیابی مثبت و موفقی است.

*اسامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره رضوی
بخش داستانی:

جایزه اول و نقدی بخش داستانی یازدهمین جشنواره فیلم و مستند رضوی به همراه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به آقای کریم لک‎زاده برای فیلم «قمارباز» تقدیم شد.
جایزه دوم نقدی  جشنواره به همراه  دیپلم افتخار به صورت مشترک به آقای کمال پرناک برای فیلم «هستی» و داوود خیام برای فیلم «چله» رسید.
جایزه سوم نقدی بخش داستانی به اضافه دیپلم افتخار به صورت مشترک به خانم مریم اسمی خانی برای فیلم «باد هر وقت که بخواهد می‎وزد» و آقای امیر سهیل شریفی برای فیلم «دیدن» اهدا شد .

*بخش ویژه جشنواره
جایزه اول نقدی بخش ویژه ، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به کریم لک زاده برای فیلم «قمارباز» رسید.
جایزه دوم نقدی این بخش و دیپلم افتخار را به صورت مشترک آقایان کمال پرناک برای فیلم «هستی» و داوود خیام برای فیلم «چله» به دست آوردند.
جایزه سوم نقدی  و  دیپلم افتخار به صورت مشترک به مریم اسمی خانی برای فیلم «باد هر وقت که بخواهد می‎وزد» و امیر سهیل شریفی برای فیلم «دیدن» اهدا شد.
جایزه ویژه بخش ویژه هم از سوی هیئت داوران به آقای مهدی مرعشی برای فیلم‎های «سفید برفی» و «آقای داوینچی» رسید.

*بخش مستند:
جایزه اول نقدی بخش مستند، تندیس جشنواره، و دیپلم افتخار هانیه یوسفیان برای فیلم «پدر، مادر، علی، رضا و من» اهدا شد.
جایزه دوم نقدی این بخش و  دیپلم افتخار را علیرضا دهقان برای فیلم «اوسیا» به دست آورد.
جایزه سوم نقدی و دیپلم افتخار به مهدی حیدری برای فیلم «ده، چهار و نیم، سه و نیم» رسید.


انتهای پیام / ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری