Skip to Content

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

یک کتابخانه جدید به جمع کتابخانه های دارالعلم یزدافزوده می شود


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: کتابخانه "دکتر جوادی" یزد با همّت و عنایت ویژه خیّر این پروژه، اواسط سال جاری آماده افتتاح می‌شود.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "محمدحسین پارسائیان" در این خصوص تصریح کرد: خیّر کتابخانه ساز یزدی، آقای دکتر جوادی پس از اینکه دولت نتوانست تعهدات خود را در قبال ساخت این پروژه به نحو مطلوب عملی کند، ساخت پروژه را به طور کامل در اختیار گرفت و هم‌اکنون با عنایت ویژه این خیّر یزدی، کتابخانه "دکتر جوادی" در حال تکمیل است و امیدواریم تا اواسط سال 93 در چرخه خدمت‌رسانی به مردم قرار گیرد.

وی همچنین گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در 8 سال گذشته ارائه داد و افزود: استان یزد در اغلب شاخص‌های مربوط به کتابخانه‌ها رشد چشمگیر چند برابری در این دوره داشته و تقریباً در همه شاخص‌ها رتبه اول و دوم کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: تا پایان سال 91 متراژ کتابخانه‌‌ای عمومی استان حدود 63 هزار متر مربع بوده است که با افتتاح کتابخانه مرکزی میبد و سه باب کتابخانه دیگر در سطح استان، به حدود 68 هزار متر مربع رسیده است و مقام نخست کشور را در این شاخص داریم.

وی سرانه عضویت مردم استان در کتابخانه‌ها را 8 درصد عنوان کرد و بیان داشت: از این نظر استان یزد پس از استان سمنان جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

پارسائیان به اجرای موفق طرح ایستگاه‌های مطالعه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف در دسترس قرار گرفتن کتاب و انس مردم با مطالعه، سازه‌هایی را برای استفاده هرچه بیشتر مردم از کتاب در مکان‌های پرتردد شهری و مبادی ورودی خروجی مسافران طراحی کرد که هم‌اکنون نیز 9 سازه ایستگاه مطالعه در شهر یزد مستقر شده است.

وی در پایان از همراهی و پشتیبانی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد از کتابخانه‌های عمومی تقدیر کرد و خواستار تداوم این همراهی و تعامل سازنده شد.

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست مشترک به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و پرسش‌هایی را نیز در خصوص علت به نتیجه نرسیدن پروژه کتابخانه مرکزی یزد، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها برای کتابخوان کردن دانش‌آموزان و مدارس و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌های شبانه‌روزی در مناطق مختلف شهر مطرح کردند.

پارسائیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در پاسخ به سئوالی در خصوص علت عدم وجود کتابخانه‌های شبانه‌روزی در استان، به بحث هزینه‌های بالای جاری در کتابخانه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های شبانه‌روزی جزو اولویت‌ها و نیازهای مهم شهر است، ولی در حال حاضر این امکان چه به لحاظ هزینه و چه به لحاظ تأمین نیروی شیفت شب برای مجموعه کتابخانه‌ها میسر نیست.

وی همچنین از آمادگی یکی از خیّران برای ساخت کتابخانه در منطقه پرجمعیت آزادشهر یزد خبر داد و افزود: در مرحله تأمین زمین برای این پروژه هستیم و به محض در اختیار قرار گرفتن زمین مناسب، عملیات ساخت این کتابخانه آغاز خواهد شد.

در ابتدای این دیدار نیز "مهدیه‌السادات حسینی مطلق" کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط کتابخانه‌های استان در سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات آنلاین کتابخوانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور گفت: سال گذشته بیش از 25 هزار نفر از مردم استان در مسابقات کتابخوانی این شبکه مسابقات شرکت کردند




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری