Skip to Content

تحقیقات جدید نشان داد؛

آغاز حاملگی از فصل زمستان، در ابتلا به قند بارداری موثر است


براساس تحقیقات جدید توسط دانشگاه آدلاید، زنانی که نوزاد خود را در طول فصل زمستان، آبستن می‌شوند، خطر بالاتری برای ابتلا به دیابت دوران بارداری دارند.

به گزارش یزدبانو، به نقل از خبرگزاری سینا؛ scienceworldreport نوشت: مطالعه جدید دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد، آن دسته از زنانی که در فصل زمستان نوزادان خود را آبستن می‌شوند، نسبت به زنانی که در سایر فصول باردار می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری هستند؛ این نتایج، بعد از مطالعه بر روی 60 هزار نوزاد استرالیای جنوبی مشخص شد.

 متخصصان می‌گویند؛ دیابت بارداری، یکی از عوارض جدی این دوران است که به علت عدم کنترل قند خون، در دوران بارداری ایجاد می‌شود؛ عوارض دیابت بارداری می‌تواند طیفی از بیماری‌ها، شامل وزن بیش از حد نوزاد هنگام تولد، تولد زودرس و کاهش قند خون که منجر به ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی خواهد شد، است.

 براساس تحقیقات جدید توسط دانشگاه آدلاید، زنانی که نوزاد خود را در طول فصل زمستان، آبستن می‌شوند، شانس بالاتری برای ابتلا به دیابت دوران بارداری دارند.

 در این مطالعه، محققان 60 هزار نوزاد متولد شده در جنوب استرالیا را طی یک دوره پنج ساله مورد بررسی قرار دادند؛ این اولین مطالعه مبتنی بر جمعیت در نوع خود، برای تعیین تغییرات فصلی بر دیابت بارداری بود؛ این مطالعه که در نشریه BMJ تحقیقات دیابت و مراقبت منتشر شده، توسط موسسه تحقیقات رابینسون در دانشگاه آدلاید سرپرستی شد و دانشگاه گرونینگن در هلند و بخش بهداشت بارداری مرکز SA نیز در آن دخیل بودند.

 این مطالعه همچنین نشان داد که بروز حاملگی‌هایی همراه با دیابت بارداری، 4.9 درصد در سال 2007 بوده و این تعداد در سال 2011 به 7.2 درصد افزایش یافته است.

 پترا وربرگ، از دانشگاه گرونینگن گفت: عواملی که منجر به دیابت بارداری می‌شوند، هنوز به طور کامل شناخته نشده‌اند؛ اما مطالعات قبلی نشان داده‌اند که عوامل هواشناسی، فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی، کمبود ویتامین D برای دیابت بارداری، عوامل خطر محسوب می‌شوند و همه این عوامل در فصل زمستان نهفته است؛ البته این پژوهش‌ها، باید در جمعیت‌های دیگر نیز تایید شود.

 در همین حال، پروفسور کلر رابرتز رهبر پژوهش و نویسنده ارشد، از موسسه تحقیقات رابینسون دانشگاه، گفت: افزایش شاخص توده بدنی (BMI) در زنانی که در سنین باروری هستند به عنوان یک عامل مهم، مورد تحقیق است.

 انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری