Skip to Content

امام جمعه حومه شرقی یزد:

برگزاری برخی همایش‌ها، یزد را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده است/ ضرورت اقدام عملی مسئولان اجرایی و فرهنگی استان


امام جمعه حومه شرقی یزد گفت:یکی از تهدیدات فرهنگی که امروز استان را مورد تهاجم قرار داده است و مسئولان به سادگی از کنار آن عبور می کنند کارگاه‌ها و همایش‌هایی است که تحت عنوان تکنولوژی ذهن و فکر و ... در حال برگزاری است.

به گزارش یزدبانو به نقل از یزد آوا، امام جمعه حومه شرقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اظهار کرد: با برگزاری این انتخابات فردی به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد که  انتخاب او برای ما هیچ فرقی نمی‌کند چرا که هر دو کاندید این انتخابات اسلام ستیز و دشمن اسلام هستند و بنابر آیه قرآن نفرت و کینه در دهان آن‌ها دیده می‌شود و دشمنان ما هیچگاه دوست ما نخواهد شد و تصور اشتباهی است که برخی می‌گویند اگر فرد دیگری رئیس جمهور می‌شد برای ما بهتر بود.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به مسائل فرهنگی در استان تصریح کرد: یکی از تهدیدات فرهنگی که امروز استان را مورد تهاجم قرار داده است و مسئولان به سادگی از کنار آن عبور می کنند کارگاه‌ها و همایش‌هایی است که تحت عنوان تکنولوژی ذهن و فکر، خلاقیت، موفقیت، زندگی برترو امثال در برخی از سالن‌های شهر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این همایش‌ها به صورت قارچ گونه در حال رشد هستند، افزود: در گذشته در سال شاهد برگزاری تعداد محدودی از این برنامه‌ها بودیم اما اکنون در هفته چند مورد برگزار می‌شود که بنر اطلاع رسانی آن در شهر  دیده می‌شود و آفت زایی و مشکل زایی آنها با بررسی‌های دیده می‌شود.

آیت الله مدرسی تأکید کرد:مسئولان اجرایی و فرهنگی استان باید این موضوع را بررسی کنند که چه کسانی و با چه اهدافی در حال برگزاری این همایش‌ها و کارگاه‌ها هستند .

وی با بیان اینکه همگی باید برای اصلاح فرهنگ جامعه دست به دست هم دهیم، ادامه داد: مسئولان در استان وخارج از استان نباید روحانیت را در مقابل خودشان ببیند و ائمه جمعه را رقیب سیاسی، فرهنگی و اجرایی خود بدانند تذکر چنین مسائلی از سوی روحانیت برای اصلاح فرهنگ است و نباید حمل بر مسائل سیاسی و جناحیو سیاست زدگی نشود.

امام جمعه حومه شرقی یزد با بیان اینکه برگزار کنندگان همایش‌هایی چون تکنولوژی ذهن و فکر قصد قربت ندارند بلکه به دنبال منافع اقتصادی خود هستند، افزود: این افراد دلشان برای فرهنگ جامعه نسوخته است اینها می‌خواهند با برگزاری چنین  کارگاه‌هایی با پول مردم خود با ترفندهای مختلف درآمد کسب کنند و به خیال خودشان فکر و ذهن برتر را در جامعه ایجاد  کنند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به اینکه شاخص‌هایی که در این همایش و برنامه‌ها معرفی می‌شود غیر ارزشی است، ادامه داد: در این مراسم‌ها گاهی اوقات به آیات و روایات استناد می‌کنند و با سوء برداشت از آن‌ها جامعه را به سمت مادیات می‌کشانند و چهره‌ای منحوس، بی دین و لامذهب در اروپا، آسیا و غیره را به عنوان الگو نشان می‌دهند و هرگز شاخص‌های معنوی چون آیت الله بجهت و غیره را معرفی نمی‌کنند.

وی  افزود: افرادی که این کارگاه‌ها را برگزار و در این زمینه فعالیت می‌کنند از مدرک کافی و متناسب با همایش‌ها برخوردار نیستند، فردی که تا پیش از این ساندیچ فروشی می‌کرده است و یا فردی که با مدرک انگل شناسی به برگزاری برنامه‌هایی برای افزایش خلاقیت ذهن و فکر می‌پردازد نمی‌تواند در زمینه فرهنگ موثر واقع شود و امثال این کارگاه‌ها برای آینده جامعه خطرناک است و گاهی شاخص‌ها را در جامعه تغییر می‌دهد.

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به برگزاری سمیناری که چند روز پیش در یکی از دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: در برخی از این همایش‌هایی که برگزار می‌شود لغزش‌هایی نیز دیده می‌شود در این مراسم  از افراد حاضر خواسته شده به صورت دسته جمعی  در ماه صفر به رقص و پایکوبی بپردازند.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی باید مجوز چنین افرادی را باطل کنند و اجازه ندهند افرادی که قبلا به کسب و کار جزئی مشغول بودند چنین کارهای کثیفی را انجام دهند و مسئولان دانشگاه نیز نباید بگذارند در یک محیط علمی شاخص‌های بومی و ارزشی ما تحت الشعاع قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه ارزش‌های جامعه ما با حضور افرادی این چنینی که اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌هایی با عناوین مختلف می‌کنند تغییر می‌کند و با این اقدامات تهاجم فرهنگی محقق می‌شود و به دشمن اجازه می‌دهیم که در این میدان تهخاجم فرهنکی پیشروی کرده و ما را عقب براند که مسئولان فرهنکی واجرایی باید به طور جدی تدبیری در این زمینه بیندیشند و در مقابل اقدامات نادرست و ضدفرهنگی اقدامات عملی انجام دهند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه اخیر واژگونی اتوبوس زائران یزدی ضمن تسلیت این واقعه به همه بازماندگان و خانواده‌های جانباختگان گفت: در آستانه اربعین حسینی این حادثه غم مضاعفی را برای مردم دارالعباده به همراه داشت و ازخداوند علو درجات را برای جان باختگان حادثه می خواهیم و امیدواریم مصدومین این واقعه نیز لباس عافیت بپوشاند.

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری