Skip to Content

متخصص زنان وزایمان:

راه های کم کردن دردهای سینه در روزهای اولیه شیردهی/ آبسه سینه و روش درمان آن


متخصص زنان و زایمان، :تب مداوم و داغ شدن سینه های مادر را از علایم التهاب سینه برشمرد و گفت: در این حالت، مادر با درد فراوانی در ناحیه سینه روبه رو است که باید به پزشک مراجعه کرده و از آنتی بیوتیک استفاده کند در غیر این صورت مشکل التهاب سینه به آبسه پستان تبدیل شده و حتما کار به جراحی کشیده می شود.

به گزارش یزدبانو؛ دکترعزیزه قاسمی نژاد، متخصص زنان و زایمان وفوق تخصص  فلوشیب نازایی در گفت و گو با خبرنگار«طنین یاس» در خصوص بیماری ها و مشکلات زنان در نخستین روزهای شیردهی، گفت: در ابتدای شیر دهی مادران با مشکلاتی مانند درد و التهاب نوک سینه رو به رو می شوند که علت اصلی آن قرار نگرفتن هاله قهوه ای رنگ پستان در دهان نوزاد در هنگام شیرخوردن است.


وی بیان کرد: اندک درد و سوزش نوک سینه در آغاز شیر دهی امری عادی است که معمولا بعد از یک هفته خوب می شود و توصیه ما به این است که مادران برای از بین بردن التهاب و درد نوک سینه از شیر خودشان استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان وفوق تخصص  فلوشیب نازایی، مکیدن سینه مادر توسط نوزاد را یکی از راه های جاری شدن بیشتر شیر در سینه مادر در نخستین روزهای بعد از زایمان دانست و افزود: در این مواقع مادر به علت تجمع شیر در پستان احساس سنگینی، سفتی و درد در سینه ی خود می کند که حتی ممکن است دچار "تبِ شیر" شده یا حتی لباس او آغشته به شیر شود در این زمان بهترین راه تخلیه  شیر، مکیدن و شیر خوردن نوزاد است.


وی در ادامه ماساژ دادن سینه را یکی از راه های مناسب تخلیه آن دانست و گفت: ماساژ باید از سمت بالای پستان به سمت پایین و  زیر آب گرم انجام شود همچنین گذاشتن کیسه آبگرم بهترین مسکن برای درد تورم پستان باشد.


قاسمی نژاد با اشاره به اینکه اگر دوشیدن سینه برای مادر سخت است می تواند از دستگاه شیر دوش استفاده کند، افزود: مادر می تواند شیر اضافی خود را فریز کرده یا تا هفت ساعت اولیه در یخجال نگهداری کرده و مورد استفاده قرار دهد.


این متخصص زنان و زایمان، عدم تخلیه شیر اضافی و ایجاد تورم توسط آن را باعث انسداد مجاری پستان و التهاب و درد در سینه مادر دانست و افزود: اگر مک زدن نوزاد قوی باشد می تواند در بهبود انسداد مجاری سینه های مادر کمک فراوانی کند.


وی در پایان تب مداوم و داغ شدن سینه های مادر را از علایم التهاب سینه برشمرد و گفت: در این حالت، مادر با درد فراوانی در ناحیه سینه روبه رو است که باید به پزشک مراجعه کرده و از آنتی بیوتیک استفاده کند در غیر این صورت مشکل التهاب سینه به آبسه پستان تبدیل شده و حتما کار به جراحی  کشیده می شود.
گفت وگو - شکوفه زمانی

انتهای پیام/ص

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری