Skip to Content


غذای روز؛ «والک پلو»


والک پلو، محبوب ايرانيان است. ترکيب جادويي برنج، والک، سماق . غذايي که با حسن سليقه و حوصله تبديل به يکي از خوشمزه ترين غذاهای سفره مي شود.در برنامه یه طعم بینظیر کارشناش آشپزی آموزش پخت "والک پلو بامرغ "را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

به گزارش یزدبانو،  ‫پخت والک پلو با مرغ‬‎:

مواد لازم :
ران مرغ 2عدد
برنج 500گرم
سبزی والک 500گرم
روغن 50گرم
سماق 2 قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
سیرتازه 100گرم
گوجه فرنگی 2عددمتوسط
سیب زمینی 3عدد متوسط
دارچین 2قاشق مرباخوری
پیاز 1عدد متوسط
زردچوبه 1قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا پیاز و سیر را تفت میدهیم و والکهای خرد شده را کم کم به آن اضافه میکنیم و اجازه میدهیم در حین تفت دادن والکها پخته شوند. سپس برنج را هم ابکش کرده وکنار میگذاریم.
در همین حال  به مرغ  پیاز+نمک+فلفل+زردچوبه+دارچین اضافه میکنیم روی حرارت گذاشته و صبر میکنیم تا بپزد.حالا نوبتی هم که باشد نوبت ته دیگ است،در صورت تمایل  ته قابلمه را با سیب زمینی ورقه ای  پوشانده(و کمی کنجد به آن می افزاییم)و به کمک کفگیر برنج را در قابلمه ریخته طوری که لابه لای آن والک تفت داده شده و سماق نیز اضافه شودیعنی یک کفگیر برنج بعد روی آن والک تفت داده شده و بعد سماق می پاشیم.در قابلمه را گذاشته زير اجاق را كم کرده و میگذاریم تا برنج دم بكشد(حدود45 دقیقه تا يک ساعت براي دم کشيدن برنج در نظر بگيريد).برنج که خوب دم کشید یعنی وقتی در قابلمه را بازکردیم، بخار زیادی از آن بیرون آمد و برنج کاملاً نرم و دانه دانه شد؛ حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم کمی از دما بیفتد و سپس آن را در دیس سرو  به همراه مرغ پخته شده میکشیم.نوش جان.

منبع: سیمای خانواده

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری