Skip to Content


نقش تغذیه در تأمین سلامت عمومی جامعه


بروز انواع سرطان‌ها و بيماري‌هاي غيرواگيري مانند ديابت، فشارخون بالا و چاقي از دغدغه‌هاي عمومي جامعه در حوزه سلامت است كه بارها مورد هشدار پزشكان و كارشناسان مربوطه قرار گرفته است.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایسنا یزد، اين در حالي است كه منشاء بسياري از بيماري‌هايي كه مردم كشورمان را تهديد مي‌كند، رفتارهاي غلط و نادرست تغذیه‌اي افراد است و بنا به اظهارات پزشكان تغذيه مناسب حتي مي‌تواند تا 60 درصد ابتلا به انواع بيماري را كاهش دهد و در عین حال نيز درمان بسیاری از دردها نيز در تغذيه مناسب و سالم است.

به نظر مي‌رسد كه با اين وجود، تولید غذای سالم و برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ مصرف مواد غذایی سالم، یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به سلامت عمومي در جامعه است كه البته بخش‌هاي مختلفي اعم از دستگاه‌هاي متولي امر بهداشت و درمان، توليدكنندگان مواد غذايي و رسانه‌ها و دستگاه‌هاي تبليغاتي و به طور كلي عزم همگاني براي تحقق اين مهم لازم است.

در همين رابطه نيز ایسنای یزد سعی کرده با برگزاری میزگردی با حضور متخصصین و صاحبظران حوزه سلامت و تغذیه استان به اين موضوع بپردازد.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، در اين ميزگرد كه با موضوع "نقش تغذيه در تامين سلامت عمومي جامعه برگزار شد، دکتر" آزاده نجارزاده" عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكي و سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی استان،‌ دکتر" محمدرضا آقایی" مدیر مرکز تحقیقاتي درمانی دیابت استان،‌ دکتر"مجید امتیازی" رئیس دانشکده طب سنتی استان و دکتر"رضا مورکی" مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد به بيان ديدگاه‌هاي خود در اين حوزه پرداختند.

در این نشست مواردی نظیر اصول اولیه تغذیه صحیح، نقش پیشگیرانه تغذیه سالم در بروز بيماري‌ها،‌ ضرورت اصلاح رفتار تغذیه‌ای، اصل تعادل و تنوع در بحث تغذیه،‌ اهميت تغذيه در طب سنتی،‌ ضرورت شناخت و مقایسه مشاور و درمانگر حوزه تغذیه،‌ ضرورت آگاه‌سازی جامعه در مورد مراجعه به متخصصان حوزه تغذيه براي تعیین رژیم غذایی و موارد مرتبط با اين مقوله مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشروح این میزگرد را در بخش‌های دیگر خبری ایسنا- منطقه یزد مشاهده خواهید کرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری