Skip to Content

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری یزد:

تربیت بانوان به‌عنوان سفیر سلامت؛ هدف از اجرای طرح خود مراقبتی است


مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد گفت: هدف طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین، تربیت بانوان به‌عنوان سفیر سلامت در خانواده‌ها است.

به گزارش یزدبانو؛ رقیه کرمانیان در مصاحبه با خبرنگار فارس در یزد، بابیان اینکه طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین با حضور بانوان شاغل استان برگزار می‌شود، گفت: این طرح از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد و همکاری معاونت درمان علوم پزشکی در سه فاز برگزار می‌شود که فاز اول آن صبح امروز دوشنبه سیزدهم شهریور با حضور مشاورین دستگاه‌های اجرایی استان و استاندار محترم یزد افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی یک عملکرد آگاهانه، شناختی و تنظیمی است، اضافه کرد: این عمل باعث شاد و سالم زیستن فرد می‌شده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد در خصوص چگونگی انجام طرح، گفت: در طرح «خود مراقبتی فردی» یک نفر سفیر سلامت به ازای هر خانوار تربیت‌شده و به‌صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب فراگرفته در حوزه سلامت را به اعضای خانواده بر عهده می‌گیرد.

کرمانیان به اهداف برگزاری این دوره‌ها اشاره و تصریح کرد: افزایش سلامت جسمانی زنان، کنترل سرطان‌های خاص زنان، پیشگیری و شناسایی زودرس بیماری‌ها، شناسایی ریسک برگ خرید بیماری‌های غیر واگیر، ارتقا سطح آگاهی زنان شاغل، آموزش خود مراقبتی از انواع بیماری‌ها و سلامت زنان از اهداف این طرح است.

وی به علت انتخاب بانوان شاغل را برای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانوان می‌توانند سفیران سلامت در خانواده‌هایشان باشند و این توقع راداریم که آن‌ها با گذراندن بیش از 16 ساعت آموزش‌های لازم درزمینهٔ خود مراقبتی، در انتقال این موارد به خانواده‌هایشان کوشا باشند.

کرمانیان یادآور شد: در ادامه طرح به دنبال این هستیم که سازمان‌های مردم‌نهاد که در سراسر استان فعالیت دارند در این دوره شرکت کرده و آن را به مردم نیز انتقال دهند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: این طرح کشوری سال گذشته از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری به استان‌ها ابلاغ و آن‌ها متعهد شدند تا در برگزاری این طرح مشارکت کنند که بحمدالله در استان یزد اجرایی شد.

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری