Skip to Content

غذای خوش طعم و سنتی؛

طرز تهیه حلیم عدس


یکی از موارد استفاده عدس در آشپزی، تهیه یک غذای ایرانی به نام حلیم عدس است. طرز تهیه این غذای سنتی و خوش طعم راحت بوده و خانم انصاری استاد آشپزی این غذا را آموزش داده اند که در ادامه می خوانید:

یزدبانو؛ یکی از موارد استفاده عدس در آشپزی، تهیه یک غذای ایرانی به نام حلیم عدس است. طرز تهیه این غذای سنتی و خوش طعم راحت بوده و خانم انصاری استاد آشپزی این غذا را آموزش داده اند که در ادامه می خوانید:

مواد اولیه :

*گوشت سردست ۵۰۰ گرم

*عدس ۱۰۰ گرم

*برنج سه قاشق سوپخوری

*پیاز سرخ کرده یک پیمانه

*کشک و روغنو نمک وفلفل و گردو و نعنا خشک به میزان لازم

*پیاز دو عدد

طرز تهیه:

در یک قابلمه گوشت و مقداری پیاز می‌ریزیم و می‌گذاریم تا بپزد وقتی که نیم پز شد عدس خیس کرده را اضافه می‌کنیم. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه برنج خیس کرده را افزوده و می‌گذاریم تا مواد خوب بپزد. سپس گوشت و عدس را کوبیده و مخلوط می‌کنیم. دو لیوان آب یا آب‌گوشت و نمک و فلفل روی این مواد می‌ریزیم و ظرف را روی حرارت ملایم می‌گذاریم و گاهی هم می‌زنیم تا حلیم جا افتاده و کشدار و غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت برداشته با کشک مخلوط می‌کنیم و در ظرف سرو می‌کشیم. روی آن را با نعنا، پیاز داغ و گردو تزیین کرده بعد سرو می‌کنیم.

روش دیگر:

عدس را جداگانه پخته، برنج را اضافه می‌کنیم تا بپزد بعد با هم میکس می‌کنیم. گوشت را هم بعد از پختن میکس کرده با مواد مخلوط می‌‌نماییم تا با هم بپزد و کش‌دار شود. در آخر کشک را می‌افزاییم.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری