Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به روایت کارگردان ابرکوهی؛

«دیدار» مستند ساخته شده از سفر رهبر انقلاب به ابرکوه+ تصویر


دیدار؛ نام مستندی است که توسط اصغر عباسی، از سفر رهبر معظم انقلاب به ابرکوه تهیه و در شبکه تلویزیونی تابان پخش شد.

به گزارش سرو ابرکوه، یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ سراسر فراز و نشیب شهرستان ابرکوه، 15 دی ماه 86 است که خاطره آن روز بر صفحه افتخارات این شهر حک شده و تا ابد در یادها زنده خواهد ماند؛ روزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رایحه معطر ولایت را در فضای شهر آکنده ساختند.

از ثبت لحظات آن رویداد تاریخی، فیلم و عکس های بسیاری برجای مانده است، اما تنها مستند جامع و کاملی که از سال 86 تا کنون ساخته شده و دو بار نیز به پخش تلویزیونی رسیده است، مستند «دیدار» می باشد. دیدار، روایتی از اصغر عباسی کارگردان جوان ابرکوهی است که، احساس مردم دارالسعاده را از انتظار حضور رهبر در 15 دی ماه 86 به تصویر کشیده است.

اصغرعباسی درگفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، از انگیزه خود برای ساخت این مستند چنین می گوید: همه چیز از آنجایی شروع شد که 15 دی 86 فرا رسید و اما من به علت حضور نداشتن در ابرکوه، از سعادت دیدار آفتاب ولایت محروم ماندم و این یکی از بزرگ ترین حسرت های زندگی ام شد.

عباسی ادامه داد: تنها چاره رهایی یافتن از این حسرت را، در ساختk یک مستند پیرامون سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه، دیدم. لذا برای این کار ایده های فراوانی در ذهنم جرقه زد و در نهایت تصمیم گرفتم با اشخاصی که در صبح روز 15 دی، در مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفته بودند، بار دیگر مصاحبه کنم.

برنده جایزه اول کارگردانی جشنواره سکانس بیداری، در رابطه با دشواری های ساخت این مستند گفت: در ابتدای کار می بایستی افرادی را که در سال 86 با آنها مصاحبه شده بود را پیدا کنم که سخت ترین مرحله کار بود و بیش از سه ماه به طول انجامید.

 وی افزود: هر یک از افراد مذکور پس از گذشت 4 سال در گوشه ای از این شهرستان، به کاری مشغول بودند، یکی پیرتر شده و یکی بزرگتر! از مادر شهید 70 ساله گرفته تا دختر محصل 14 ساله؛ از مکانیک تا کشاورز و خبرنگار...

عباسی خاطرنشان کرد: برای اینکه مستند دیدار همان حس و حال زمستان 86 را به خوبی به تصویر بکشد، شخصیت های آن دقیقا در همان فضا قرار گرفته و یک بار دیگر از احساسات وصف ناشدنی خود سخن گفتند. پس از گذراندن مراحل ضبط و تدوین و پس از گذشت 12 ماه، مستند مذکور که مدت زمان آن 20 دقیقه می باشد، به سرانجام رسید.

وی سرچشمه تمام احساسات و ارادتی را که در سال 86 بر قلوب مردم ابرکوه حاکم شده بود "عشق به ولایت" دانست و تأکید کرد: با وجود اینکه گرمای 15 دی 86 را درک نکردم، اما عشقی که به رهبر دارم، آنچنان وجود را گرم کرد که به یاری خدا، تمام سختی ها را به جان خریده و مستند دیدار را به پایان رساندم.

عباسی که ساخت فیلم های بهار در بهشت، در جستجوی عطر شکوفه های سیب، وقتی همه ایستادند، هفت سین مقدس و رویای صادقه را در کارنامه هنری خود داشته و به تازگی نگارش فیلمنامه جدیدی را با موضوع دفاع مقدس آغاز کرده است مستند «دیدار» را یکی از برترین آثار خود معرفی کرد که با عشقی عمیق عجین شده و هرگز شعله های آن خاموش نمی شود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد