Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


کاهش 20 درصدی برداشت هلو و شلیل در ابرکوه


مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: امسال برداشت محصول هلو و شلیل ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش دارد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حسن زارع در حاشیه برداشت این ۲ محصول افزود: سطح زیرکشت از ۶۵  به ۴۵ هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

وی با اشاره  به اینکه برداشت محصول از اول تیرماه آغاز شد و تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: متوسط عملکرد این ۲ محصول هفت تن و در بعضی باغ ها تا ۱۰ تن در واحد سطح است که در مجموع از ۴۵ هکتار سطح زیرکشت ، حدود ۴۰۰ تن هلو و شلیل برداشت می شود.

وی زعفرانی ، انجیری و بومی پاییزی را از ارقام مرغوب هلو شهرستان ذکر کرد و افزود : زردآلو ، هلو و انجیر از میوه های سردرختی این شهرستان است .

به گفته وی سالانه در شرایط عادی از هشت هزار هکتار باغ های ابرکوه ۴۵ هزار تن انواع محصولات  باغی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

زارع همچنین بر ضرورت ایجاد شهرک تولید و فراوری محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: این موضوع فرصت مهمی برای سرمایه گذاران در بخش اشتغال و تولید فراهم می‌کند.

وی  با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی حمایت می‌شود، یادآور شد: صنایع تبدیلی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ضایعات میوه به ویژه زردآلو، گوجه سبز، هلو و شلیل دارد.

این مسوول با تاکید بر بهره وری از منابع آب بخش کشاورزی شهرستان تصریح کرد: تاکنون حدود پنج هزار هکتار از باغ‌های ابرکوه به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد