Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه بخش بهمن، در جمع عزاداران مهردشتی:

بدحجابی و پوشش نامناسب زنان ریشه در بی‌غیرتی مردان دارد/ با حفظ دین و ناموس، امام زمان را یاری کنیم


امام‌جمعه بخش بهمن، گفت : امروز مشکل بدحجابی، پوشش نامناسب و آرایش زنان ریشه در بی‌غیرتی مردان دارد، وگرنه مرد غیرتمند حاضر نیست زیبایی ناموسش را که متعلق به او است، در معرض دید دیگران قرار دهد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ هم‌زمان با شب چهارم محرم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن، در جمع عزاداران هیئات محبان حضرت رقیه (س) و حضرت ابوالفضل (ع)، در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) مهرآباد، اظهار کرد : یکی از درس‌های کربلا درس غیرت دینی و غیرت ناموسی است، اگر امام حسین (ع) در کربلا، جان خود و عزیزانش را فدا کرد، چون غیرت دینی داشت که اجازه تجاوز به دین را ندهد.

حجت‌الاسلام علیزاده، به فرموده امام علی (ع) که غارت‌زده کسی است که دینش را به تاراج ببرند، اشاره کرد و گفت : غیرت دینی که مورد تأکید پیامبر اکرم (ص) بود، یعنی اینکه انسان نسبت به دینش تعصب داشته باشد و هر جا اسم گناه و فساد شنید، غیرتش به جوش بیاید و ناراحت شود.

وی، با تأکید بر اینکه این درس کربلا است که امروز مردم باید به تأسی از اهل‌بیت خاصه سیدالشهدا آن را در جامعه پیاده کنند، افزود : غیرت ناموسی که در کربلا و اهل‌بیت (ع) موج می‌زد، امام حسین (ع) به دشمنان گفت؛ اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید، که به گفته امام صادق (ع) غیور و غیرتمندی صفت خداوند است.

علیزاده تأکید کرد : امروز نیز مشکلات بدحجابی، پوشش نامناسب و آرایش زنان ریشه در بی‌غیرتی مردان دارد، وگرنه مرد غیرتمند حاضر نیست زیبایی ناموسش را که متعلق به او است، در معرض دید دیگران قرار دهد.

امام‌جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد : همیشه خطاب به ابی‌عبدالله عرض می‌کنیم؛ ما در کربلا نبودیم که شما را یاری کنیم. امروز کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است و صدای هل من ناصر ینصرنی امام زمان (عج) بلند است، با حفظ دین و غیرت به یاری او بشتابیم.

وی تصریح کرد : امروز نیز به گفته امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌توانیم با چهار چیز به اهل‌بیت (ع) خاصه امام حسین (ع) کمک کنیم؛ با برپایی تقوا و گناه نکردن، عفت و پاک‌دامنی، استقامت در دین، اجتهاد و تلاش در دین همانند امام حسین (ع) که اقامه نماز اول وقت را در عاشورا ترک نکرد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد