Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

در مجالس روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه، جریان مباهله تبیین شود/ لزوم توجه به مجالس شادی اهل بیت (ع)


امام جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر ماه ذی‌الحجه و روز مباهله، گفت: در مجالس و محافلی که قرار است در پایان ماه ذی‌الحجه شکل بگیرد حتما باید به جریان مباهله و جریان نزول سوره مبارکه انسان توجه شود.

به گزارش سرو ابرکوه، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن تبریک روز مباهله گفت: ماه ذی‌الحجه‌الحرام ماه اعتقادی مسلمانان و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است؛ حوادثی که در این ماه اتفاق افتاد از نهم ذی‌الحجه به عنوان سد ابواب تا 25 ذی‌الحجه به عنوان جریان نزول سوره مبارکه انسان و همچنین صدور حدیث کسا، نزول آیه ولایت، نزول آیه تطهیر، جریان مباهله و جریان غدیر همه این‌ها جنبه اعتقادی دارد.

وی افزود: این ماه، ماه شادی و ماه اعتقادات اسلامی است، لذا باید از آن بهره‌برداری شود؛ این ماه، ماه تفکر و تدبر و تعقل است و لذا بجاست که مسلمانان نسبت به ماه ذی‌الحجه‌الحرام مخصوصا روزهای پایانی این ماه نگاه شادمانه و نشاط‌آور داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: ماه محرم را نیز در پیش داریم و مردم ما دارند برای عزاداری سیدالشهدا (ع) آماده می‌شوند اما عزاداری سیدالشهدا (ع) نباید ماه ذی‌الحجه‌الحرام را تحت‌الشعاع خودش قرار دهد؛ در مجالس و محافلی که قرار است در پایان ماه ذی‌الحجه شکل بگیرد حتما باید به جریان مباهله و جریان نزول سوره مبارکه انسان توجه شود.

مدرسی خاطرنشان کرد: خواهش من از مردم عزیز این است که سیاه‌پوشی‌ها را بگذارند برای دو روز مانده به محرم و آن سیاه‌پوشی‌ها را آن زمان انجام دهند و چهره شهر را همچنان شاد نگه دارند تا دو روز مانده به محرم که به استقبال ماه محرم می‌رویم.

وی اضافه کرد: البته ما الان در آستانه برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در یزد هستیم که این هم طلیعه بسیار خوبی است، اما امیدواریم همچنان که ما نسبت به عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام توجه لازم را داریم و حق هم همین است نسبت به مجالس شادی و سرور در جامعه اسلامی توسط اهل بیت علیهم‌السلام هم توجه لازم را داشته باشیم.

مدرسی تأکید کرد: در اهمیت روز مباهله همین بس که زمخشری نقل می‌کند که وقتی پیامبر (ص) برای مباهله با نصارای نجران حاضر شدند؛ پیغمبر (ص) با حسنین در کنار هم جلو افتادند، پشت سر پیغمبر فاطمه زهرا (س) و پشت سر ایشان حضرت امیرالمؤمنین (ع) بودند.

وی ادامه داد: در حقیقت حضرت زهرا (س) حلقه اتصال بین نبوت کبری و ولایت عظما بودند و این نشانگر اهمیت جریان فاطمی در فرهنگ علوی است و این گویای عظمت مقام حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد