Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اجاره‌های زیرزمینی و اجاره‌بهای فضایی در تفت!

«نبود قانون» و «کمبود مسکن» اجاره‌بها را در تفت ناباورانه کرده است


مشاور املاک شهر تفت گفت: متاسفانه نبود قانونی برای تعیین مبلغ اجاره بها و کمبود مسکن اجاره ای در تفت باعث شده تا هر مالک نرخ خود را برای اجاره اعلام می کند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از صبح تفت؛ «از بس که دنبال خانه گشتیم، خسته شدیم از همه زندگی ام افتاده ام خودم و شوهرم با دو فرزندمان از بس که در این یک ماه دنبال خانه گشتیم خسته شده ایم، خانه هایی با متراژ کم که قیمت هایشان خیلی بالاست و صاحبخانه ها که پول پیش زیاد می خواهند.مگر یک کارمند ساده چه قدر حقوق می گیرد که این قدر کرایه خانه بدهد.باور کنید دیگر به تنگ آمده ام.»

آنچه خواندید درددل بسیار از شهروندان تفتی است که دیگر از وضعیت اجاره و اجاره بها در این شهر پر طرفدار! به ستوه آمده اند.

مسکن که از دیرباز جزو نیازهای اساسی هر فرد بوده است که بخاطر قیمت بالا، به آرزوی برای خیلی ها بویژه زوج های جوان تبدیل شده است.

زمان حاضر مشکلات اقتصادی خانوارها در کنار تورم بالا موجب افزایش اجاره نشینی شده است و بیشترین درآمد خانواده ها برای اجاره خانه ای پرداخت می شود که شاید کمترین هماهنگی را با خواسته های آنها دارد.

براین اساس مستاجران مجبورند که با درنظرگرفتن شرایط مالی خود، یک خانه را اجاره کنند؛ موضوعی که همیشه هم به نفع مستاجران نیست و اغلب آنها باید با حداقل خواسته های خود در یک خانه ساکن شوند که شاید کمترین امکانات را داشته باشد.

البته به جز اینکه این خانه‌ها یا در زیر زمین هستند و ممکن است ظاهر مناسبی را هم نداشته باشد، اجاره‌های بالایی برای آنها پرداخت می شود که همخوانی با درآمد خانوارها ندارد، ضمن آنکه مستاجران برای پرداخت اجاره بهای کمتر به سمت واحدهای کوچکتر روی آورده اند که این واحدها هم به دلیل نبود امکانات، محل مناسبی برای زندگی یک خانواده به همراه فرزندان به شمار نمی رود.

اجاره نشینی در شهرستان تفت نیز به خاطر آب و هوای خوش و وضعیت ییلاقی آن مشکلات منحصر به فردی دارد.

یکی از مشاورین املاک شهر تفت در گفتگو با خبرنگار صبح تفت، در تشریح وضعیت اجاره نشینی تفت می گوید: اواخر تابستان اوج فصل اجاره نشینی است چراکه مردم تا قبل از مهر جابیجایی و تغییر محل سکونت خود را انجام می دهند تا برای  آغاز سال تحصیلی آماده باشند.

«مهدی متوسل» ادامه می دهد: تعداد کم خانه اجاره ای در شهرستان تفت و حضور غیر بومی ها برای اجاره منازل، این شهر را با کمبود مسکن اجاره ای و افزایش قیمت آن همراه کرده است.

وی اضافه می کند: متاسفانه نبود قانونی برای تعیین مبلغ اجاره بها و کمبود مسکن اجاره ای در تفت باعث شده تا هر مالک نرخ خود را برای اجاره اعلام می کند به همین دلیل قیمت ثابتی نمی توان بر روی منازل اجاره ای در تفت گذاشت.

این مشاور املاک با بیان اینکه برخی مسکن های اجاره ای در تفت از حداقل امکانات برخوردار نیست، تاکید می کند: هنوز آنگونه که باید به فرهنگ اجاره نشینی در شهرستان تفت توجه نمی شود در غالب منازل استیجاری تفت مالک حتی اقدام به تامین وسایل رفاهی اولیه هم نکرده.

وی تعداد زیاد، مشاورین املاک در شهرستان تفت را از دیگر مشکلات مسکن اجاره ای در شهرستان تفت می داند و می گوید: تعداد زیاد مشاورین املاک، عدم تناسب اطلاعات کامل با نوع فعالیت و به روز نبودن اطلاعات باعث شده است تا هم مردم از مشاوران املاک گریزان باشند و هم قیمت خانه اجاره ای افزایشی غیر معقول داشته باشد.

انتهای پیام/*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد