Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

به همت آستان قدس رضوی انجام می شود

احداث پروژه استراحتگاه بین‌راهی طریق الرضا (ع) ابرکوه بااعتبار 30 میلیارد ریال/ مسئولان شهرستان در انتخاب مکان اختیاری نداشتند


امام‌جمعه ابرکوه گفت : پس از پیگیری های مکرر، استراحتگاه بین‌راهی امام رضا (ع) ابرکوه بااعتبار 30 میلیارد ریال توسط آستان قدس رضوی، احداث خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ روز گذشته جلسه هماهنگی اجرایی شدن پروژه استراحتگاه بین‌راهی امام رضا (ع) بااعتباری بالغ‌بر سی میلیارد ریال توسط آستان قدس رضوی، در دفتر امام‌جمعه ابرکوه با حضور معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد و مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه اظهار کرد : به گفته مسئولین آستان قدس رضوی، با توصیه مقام معظم رهبری تعداد 100 پروژه استراحتگاه بین‌راهی در سطح کشور از ورودی مرزهای پاکستان و افغانستان، نواحی جنوب و مرکزی تا مرزهای شمالی برای زائرین داخلی و خارجی منظور شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین شهرستان کمتر از چهار سال پیگیر احداث این پروژه که آورده‌ای با مصالح و منافع ملّی است هستند، گفت : در این راستا در دولت دهم آستان قدس حرم رضوی برای اجرایی شدن استراحتگاه امام رضا (ع) در ابرکوه اعلام آمادگی کردند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد : اما به دلیل همراهی نکردن مسئولان استانی در دولت قبل، نهایتاً امتیاز این پروژه باطل شد و مجدد در سال گذشته در گردش کار قرار گرفت.

امام‌جمعه افزود : کارشناسان آستان قدس رضوی جهت جانمایی این استراحتگاه به ابرکوه آمده و فضاهای پیشنهادی مسئولان شهرستان در حوالی امامزاده عباسعلی (ع)، مساجد محمد رسول‌الله (ص) و امام رضا (ع) در خروجی‌های ابرکوه به سمت استان فارس و یزد و مکان‌های دیگر را بررسی کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولین شهرستان هیچ اختیاری در انتخاب محل نداشتند، تصریح کرد : آنها پس از بررسی‌های انجام‌شده و بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای آستان قدس رضوی، مکان حوالی بوستان بهاران (بوستان فراغه) را جهت احداث این استراحتگاه نقطه‌گذاری کردند.

وی گفت : گر چه در سال‌های گذشته مشکل واگذاری زمین و ملزومات مقدماتی زمان‌بر آن، موجب ابطال امتیاز آن از شهرستان شد. لکن در سال جاری با عنایت به همراهی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و مدیرکل آب منطقه‌ای و نیز پیگیری مبادی شهرستانی در ادارات مربوطه این طرح اجرایی می‌شود.

حسینی عنوان کرد : با درخواست مسئولین شهرستان مبنی بر اعطای امتیاز مجدد شهرستان این مهم قریب 3 ماه است با جدیت در دست پیگیری است و در این نشست تأکید ما تسریع در اجرایی شدن این پروژه برای شهرستان و استان است.

امام‌جمعه با تأکید بر اینکه ابرکوه شهر و منزلگاه امام رضا (ع) است از مسئولین خواست؛ با نصب تابلو و تبلیغات بیشتر، ابرکوه را که دالان ورودی زائرین حرم مطهر رضوی به سمت مشهد مقدس است به‌عنوان شهر امام رضا (ع) به عموم بشناسانند.

انتهای پیام/م.ز




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد