Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در اختتامیه طرح نوروز با قرآن؛

از برگزیدگان مسابقه حفظ سوره ی مبارکه لقمان تجلیل شد+تصاویر


طرح «نوروز با قرآن» در بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور، با تجلیل از برگزیدگان حفظ سوره ی مبارکه لقمان به پایان رسید.

به گزارش سروابرکوه، طرح "نوروز با قرآن" همزمان با ایام فاطمیه(س) در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه باهدف هدف بهره‌گیری از نورانیت حفظ قرآن در صفای دل، تهذیب نفوس و تشویق آحاد جامعه به فراگیری حفظ قرآن، با محوریت «حفظ سوره لقمان» با حضور70 نفر از شرکت کنندگان آغاز شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

پس از مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان اظهار داشت: قرآن باید در زندگی ما سازنده و ارزنده باشد و دستورالعمل های آن در زندگی بکار بسته شود.

حجت الاسلام حسینی تاکید داشت: آنچه موجب تحول و پیشرفت جامعه می شود، تمسک به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است. پیام مکتب فاطمه(س) حیاء، ایمان، فضیلت، عفت و پاکدامنی است که همگی در پرتو انوار قرآن معنا می یابد؛ لذا توصیه می شود سیره عملی حضرت زهرا (س) را درتمام شئونات زندگی خود تابلو کنید. اگر در روش و منش، قول و فعل، حرکات و سکنات انسان، جلوه های فرهنگ فاطمی نمود داشته باشد جامعه در مسیر کمال قرار می گیرد و همه مردم جذب چنین فرهنگ نابی خواهند شد.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: دوری جستن از فرهنگ فاطمی به معنی ایجاد خلاء در جامعه و عرصه های مختلف فرهنگی است، بنایر این اگر نور فاطمی در عرصه فرهنگ پررنگ تر شود، خلاء های موجود در جوامع با ارزش های والای اسلامی پر خواهد شد.

در پایان مراسم از برگزیدگان مسابقه حفظ سوره لقمان با اهداء جایزه در حضور امام جمعه و آخوندی بخشدار مرکزی، به شرح ذیل تجلیل و قدر دانی شد:

نفر اول محدثه سالاری دانش آموز پایه ششم ابتدائی، برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

نفر دوم نرگس شیخی، حافظ 18 جزء از قرآن کریم، برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

نفر سوم ناهید خاموشی، حافظ 16 جزء از قرآن کریم، برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

همچنین عظیمه عزیزی حافظ کل قرآن، زینب مهدی پور، مریم السادات موسوی، فاطمه زارع زاده، عظیمه زارع، صدیقه الهیاری، حسن نیازی و مریم دهقان پور به عنوان دیگر نفرات برتر این مسابقه معرفی شدند.

.

بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه-2

 .

بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه-1

.

بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه

.

بزرگترین-مجتمع-قرآنی-کشور-ابرکوه-   بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه-3 بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه-4 بنیاد-قرآن-امیرالمومنین-ابرکوه-5




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد