Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

استاندار اهتمام خاصی به امور معیشتی مردم ابرکوه داشته باشد/ خیلی‌ها از اجرا نشدن قانونِ رسیدگی به دارایی مسئولان، بهره بردند/ رد پیام ترامپ؛ در حقیقت رد ترامپ و آمریکا بود


امام‌جمعه ابرکوه گفت : خیلی‌ها با مسامحه‌کاری در اجرا نشدن قانون رسیدگی به دارایی مسئولان، بهره‌های خود را بردند و همین باعث شد بسیاری از مفاسد اقتصادی اتفاق بیفتد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، در خطبه‌های امروز نماز جمعه، ضمن تأکید بر اهمیت سازمان تبلیغات در نشر و ترویج فرهنگ دینی و سازماندهی فعالیت‌های مذهبی، اظهار کرد : این نهاد باید در نظارت بر امور مداحان کشور با دقت و وسواس بیشتر و بهتر عمل کند، چراکه احساس می‌شود در گزینش و تائید بعضی از آنها صلاحیت، شأن و لیاقت لحاظ نمی‌شود.

سازمان تبلیغات کشور در گزینش مداحان نظارت و دقت بیشتری خرج کند
حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه برخی عاملان سازمان تبلیغات در کشور در نقش نظارتی خود کوتاهی می‌کند، گفت : بعضاً از خانواده‌های تارک الصلاة است وجاهت دینی و مسجدی نداشته، گاهی به‌حسب مصلحت امام حسین(ع) برایشان نام و نان دارد و گاهی هم تار و تنبک در برنامه‌هایشان دیده می‌شود! از این دسته افراد که در خیلی از استان‌ها زیاد هستند شأن مداحی را مخدوش و وجاهت و منزلت مداحان را تخریب می‌کنند.

عاملان قانون باید در مقام قضا، شاه و گدا را یکسان ببینند و بدون فوت وقت عمل کنند
حسینی ادامه داد : ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه افزود : احقاق حق، عدالت و مبارزه با فساد دو روی سکه دستگاه قضا است.

وی بیان کرد : مردم باید احساس کنند که دادگستری مرکز دادخواهی آنان است و مراکز قضایی را ملجأ و پناهگاه خود و مظلومان بدانند. لذا همه مردم (صاحب پست و مقام، پول و ثروت و شهرت) باید در چشم مقامات قضایی کشور، استان و شهرستان مثل دندانه‌های شانه یکسان بوده و به‌ویژه در برخورد قاطع و انقلابی با مفسدان اقتصادی و بی مسامحه و فوت وقت، عمل کنند.

امام‌جمعه ابرکوه، عنوان کرد : ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان و کارگزاران نظام توسط آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه یکی از اقدامات نویدبخش و دلگرم کننده است. هر چند نوشدار بعد مرگ سهراب است زیرا این قانون 14 سال قبل به تصویب نمایندگان رسید، اما با اشکال شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت رفت و در سال ۹۴ به تصویب رسید.

وی تصریح کرد : ازآنجاکه این قانون به‌وقت خود اجرا نشد، خیلی‌ها با این مسامحه‌کاری بهره‌های خود را بردند و اگر طبق آن مدیران لشکری و کشوری موظف به اظهار اموال خود، همسر و فرزندان می‌شدند، بسیاری از مفاسد اقتصادی چهره نمایی نمی‌کرد.

اختصاص مدیر مستقل به تعزیرات ابرکوه، مطالبه مردم از استاندار است
حسینی، به‌صرفه جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت : همچنین روز اصناف را به صنوف و کسبه محترم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم کسبه متدین ما به‌واسطه انصاف، خود پلیس و خود مراقب باشند.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد : متأسفانه طی سال‌های گذشته به‌واسطه نبود نظارت توسط تعزیرات حکومتی در این شهرستان، قیمت اجناس و نرخ بازار ملوک‌الطوایفی بود. چراکه حکایت متولی تعزیرات ابرکوه یک دست و سه هندوانه بود، زیرا یک نفر باید پاسخگوی سه شهرستان باشد و این امری عجیب است.

استاندار یزد اهتمام خاصی به امور معیشتی مردم ابرکوه داشته باشد
وی تأکید کرد : گرچه پذیرش آغاز دوران خدمت استاندار جدید هم‌زمان با سخت‌ترین شرایط زمانی 40 سال گذشته است، ولی مدیریت موفق ایشان ایجاب می‌کند به امور معیشتی مردم ابرکوه اهتمام خاص دهند.

حسینی گفت : مطالبه ما از وی این است که مدیر مستقل به ستاد تعزیرات شهرستان اختصاص دهند، زیرا شهروندان از بی‌انضباطی در نرخ و قیمت مایحتاج ضروری خود به ستوه آمده و صبورانه به امید گشایش و ایجاد ثبات قیمت در شهرستان نشسته‌اند.

حکمت الهی در ناکامی منافقین در واقعه تلخ سوءقصد به مقام معظم رهبری
وی، در بخشی از خطبه‌ها با یادآوری خاطره تلخ سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر سال ۶۰، افزود : این واقعه سندی برای حقانیت انقلاب، نظام اسلامی و بیانگر اراده و مشیت خدای متعال برای حفظ این رهبر فرزانه بود تا انقلاب به اوج و شکوفایی برسد.

به گفته حسینی، ناکامی منافقین در نقشه شومشان موجب شد، صلابت و اقتدار ایشان، زمینه جهانی‌شدن و اوج گرفتن جریان انقلاب اسلامی فراهم شود و در مدت۳۰ سال رهبری ایشان، راه، قاطعیت و آرمان امام راحل برای دوست و دشمن متجلی شد.

رد پیام ترامپ توسط رهبری؛ در حقیقت رد ترامپ و تحقیرشدن آمریکا بود
امام‌جمعه تأکید کرد : آخرین جلوه موضع انقلابی رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با نمایان شد، که بیانگر الگوی موفق حکومت‌داری به‌صورت آزاد و مستقل و سرمشق برای بسیاری از کشورها است. همه دیدند که رد پیام ترامپ، در حقیقت رد ترامپ که نماد عینی استکبار و طرد و تحقیر آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد : نخست‌وزیر ژاپن نیز با سنجش اراده مقاومت ملت ایران، مأیوسانه از میانجی‌گری خود، ایران را ترک کرد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد