Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت ابرکوه:

استقلال، آزادی و امنیت دستاورد های انقلاب است که نباید این اصول را به آسانی از دست داد


حجت الاسلام والمسلمین فتاحی در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: دستاوردهای عظیم انقلاب، به آسانی به دست نیامده و نباید آن را به آسانی از دست داد و باید این اصول را حفظ کرد.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام تقی فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه در خطبه اول نماز جمعه گفت: با توجه به سخن امام باقر(ع)، آنچه در ازدواج مهم و سفارش شده است "دین و اخلاق" است و باید به این دو امر توجه کرد چرا که اگر هرکدام نباشد تحمل زندگی سخت خواهد بود.

امام جمعه موقت ابرکوه تصریح کرد: دین در این حدیث به این معنا است که خداوند در آیات 126 تا 120 سوره طه فرموده است: "کسی که از یاد خدا اعراض کند، زندگی بر او تنگ خواهد شد..." تنگ شدن زندگی هم، یا در مادیات است و یا اگر مادیات مشکلی نباشد، در امور معنوی است، و فرد آرامش ندارد.

حجت الاسلام فتاحی بیان داشت: ملاک در زندگی مسلمان و تشکیل زندگی، دینداری است و اگر دین نباشد هیچ نیست و خانواده ها در ازدواج فرزندان خود به این نکته مهم توجه داشته باشند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز هجرت امام راحل(ره) از عراق به پاریس گفت: بعد از قیام سال 42 و تبعید امام به عراق، ایشان فعالیت های علمی، مذهبی، سیاسی خود را در عراق و در جوار مولا علی(ع) در نجف آغاز کرد، تربیت شاگردان، ارسال پیام به ایران و... از فعالیت های ایشان بود که حدود 14 سال طول کشید.

خطیب موقت جمعه ابرکوه ادامه داد: در 2 مهر ماه هیاتی از ایران به عراق رفته و نتیجه گرفتند امام را محدود کنند و نهایتا امام تصمیم به ترک عراق به سوریه گرفت و در مرز کویت به ایشان اجازه خروج داده نشد و ایشان به پاریس عزیمت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) در پیامی خطاب به ملت ایران گفت: اکنون که به ناچار باید ترک جمال امام علی(ع) نمایم... به فرانسه حرکت می کنم تا به تکلیف الهی عمل کنم. باید توجه کرد که آنچه برای امام(ره) ارزشمند بود عمل به وظیفه، مصلحت اسلام و مسلمین بود، و مکان و نحوه عمل به وظیفه مهم نیست.

حجت الاسلام فتاحی گفت: ماهها بعد، امام(ره) با ورود خود به ایران، استقلال، آزادی و امنیت را آورد و این دستاوردهای عظیم انقلاب، به آسانی به دست نیامده و نباید آن را به آسانی از دست داد و باید این اصول را حفظ کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) در آخرین روز ماه ذی القعده گفت: امام جواد(ع) به گفته مامون عباسی، فقیه ترین و عالم ترین انسان ها به خدا، رسول، سنت و احکامش، در زمان خود بود، با وجود کم سن و سال بودن در کودکی به امامت رسید که در آخرین روز ماه ذی القعده توسط معتصم عباسی به شهادت رسید.

فتاحی گفت: اول ماه ذی الحجه نیز سالروز ازدواج حضرت علی و زهرا(ع) است که باید سیره عملی اهل بیت(ع) در این زمینه مورد توجه همگان باشد و نباید "نُومِنُ بِبعض وَ نَکفُرُ بِبعض" باشیم، این امر مقدس را آلوده به انواع گناهان نکنیم.

وی به هفته سالمندان اشاره کرده و بیان داشت: سزاوار نیست پدر و مادری که دارای فرزند هستند در خانه سالمندان نگهداری شوند چرا که در قانون مدنی ماده 1200 و 1204 آمده است که "ابوین واجب النفقه فرزندان هستند حتی اگر ارثی نداشته باشند."

فتاحی افزود: سالمندان مایه برکت خانواده ها هستند و ارزش و احترام آنها باید حفظ شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد