Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


امام جمعه ابرکوه از کشتارگاه صنعتی مهریز بازدید کرد


امام جمعه ابرکوه، رئیس دامپزشکی مهریز و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی یزد، از کشتارگاه صنعتی مهریز بازدید کردند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در بازدید از کشتارگاه صنعتی مهریز، همجواری پروژه عظیم کشتارگاه صنعتی با بندر خشک که در آینده راه‌اندازی می‌شود را در برجسته شدن موقعیت اجرای این پروژه اثرگذار دانست.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به بازدیدی که از مجتمع به عمل آمد و استفاده از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و احداث سردخانه‌های عظیمی که برای ذخیره کردن مواد گوشتی و غذایی در مجموعه پیش‌بینی شده است و با توجه به مجاورت این مجتمع کشتارگاهی با ریل آهن مرکزی، این مجتمع می‌تواند پاسخگوی نیازهای سایر استان‌های کشور نیز باشد.

حسینی بیان کرد: اجرا و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این کشتارگاه صنعتی فقط نیاز استان را تامین نمی‌کند بلکه به طور قطع از آنجا که این پروژه در شاهراه مواصلاتی از نظر راه زمینی و ریلی قرار دارد، پاسخگوی نیاز استان‌های دیگر کشور نیز خواهد بود.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به تلاش‌ها و زحمات انجام شده در زمینه راه‌اندازی و احداث این مرکز خدماتی بیان کرد: مجتمع کشتارگاهی مهریز حاصل تلاش وافر و عمومی در مسیر خدمت‌رسانی است که این تلاش حائز ارزش و اهمیت است.

حسینی بیان کرد: اقدام سرمایه‌گذار این پروژه تنها یک سوژه و انگیزه اقتصادی نیست بلکه بزرگترین خروجی کار، آثار معنوی و ارزشی است برای استان و شهرستان مهریز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از منظر اسلام جاذبه‌های معنوی در همه فصول زندگی انسان یافت می‌شود و به این معنی نیست که انسان معنویت‌گرا فقط به روزه و نماز بپردازد یا اینکه به دنبال مسائل عبادی محض باشد بلکه خدمت به مردم بزرگترین جاذبه معنوی از منظر ارزش‌های دینی و اعتقادی است و خدمت به خلق در زمره عبادات محسوب می‌شود.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: سرمایه‌گذار این پروژه کشتارگاهی عظیم ملی به واقع یکی از برکات بزرگ و دستاوردهای ارزشمند در عرصه اقتصاد کشور محسوب می‌شود که برای خود استان یزد مایه مباهات است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی این پروژه عظیم کشتارگاهی در استان یزد به جز ایجاد اشتغال و به جریان انداختن شریان اقتصادی استان و شهرستان مهریز به طور قطع در اعتلای موقعیت بهداشتی در کشورمان نقش بسیار بارز و کارساز دارد.

حسینی گفت: کار سرمایه‌گذار این پروژه را نباید با دید یک مجموعه مادی و اقتصادی یا یک پایگاه اشتغالزایی دید بلکه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خدمات‌رسانی به نظام اسلامی و جامعه اسلامی تلقی می‌کنیم و خدمت به جامعه اسلامی زوایای مختلف دارد و یکی از برجسته‌ترین زوایا، خدمت به نیازهای حیاتی جامعه است که بحث دام و کشتار و تامین مواد غذایی از عینی‌ترین نیازهای حیاتی جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین از هر زاویه که نگاه کنیم این اقدام سرمایه‌گذار و حمایت دولت خدمتگزار و مسؤولان استان و شهرستان مهریز از اجرایی شدن این پروژه به طور قطع آثار و ارزش‌های مادی و معنوی بسیاری را در بر دارد که به لطف خدا این دستاوردها نه تنها برای نسل جدید بلکه برای نسل‌های آینده نیز به طور قطع جوابگو خواهد بود.

مهدی ناصر بافقی، سرمایه‌گذار مجتمع کشتارگاه صنعتی مهریز نیز ضمن تقدیر از حضور حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه ابرکوه گفت: این مجتمع کشتارگاهی با اشتغال‌زایی 250 نفر مستقیم و 2 هزار نفر به طور غیرمستقیم تاکنون با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی با هزینه‌ای بالغ بر300 میلیارد ریال مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ظرف چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود،‌ افزود: در این کشتارگاه در هر شیفت کاری ظرفیت کشتار هزار و 200 راس دام سبک و 120 راس دام سنگین وجود دارد.

در این بازدید، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی یزد و رئیس دامپزشکی شهرستان مهریز در این بازدید امام جمعه ابرکوه را همراهی کردند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد