Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای فرهنگ عمومی؛

اولین پاسخ به اعتراضات شهردار مهردشت از سوی فرماندار داده شد


در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 93 ، در راستای اعتراضات مسئولین بخش بهمن در رابطه با عدم توجه مسئولین شهرستان به این بخش، در اولین عکس العمل به این اعتراض، دستور برگزاری جلسه بعدی این شورا در مهردشت از سوی فرماندار صادر گردید.

شهردار - بخش بهمن - ابرکوه.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 93 در دفتر امام جمعه برگزار گردید که طی آن عباس قدیریان سرپرست اداره میراث فرهنگی در حضور مدیر کل صدا و سیما و مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به بیان موقعیت ویژه گردشگری ابرکوه و معضلات و موانع سر راه نگهداری آثار تاریخی این شهر پرداخت.

بیان این مطالب از سوی قدیریان و این همه تعریف از موقعیت خاص ابرکوه با عث شد، مسئولین بخش بهمن که مدت هاست از کم توجهی و بی مهری مسئولین شهرستان نسبت بخش بهمن و به ویژه شهر مهردشت ناراضی هستند، طاقت از کف داده و در حضور مسئولین استانی از مسئولین شهرستان گلایه کنند.

در پی صحبت های سرپرست اداره میراث فرهنگی، محمد رضا باقی پور شهردار مهردشت صحبت های خود را در قالب نارضایتی از کم توجهی مسئولین شهرستان اینچنین آغاز کرد: اگر نگاه مسئولین و اعضای شورای فرهنگ عمومی، یک دید شهرستانی است، پس چرا بخش بهمن و شهرمهردشت از این دید مستثنی شده اند.

باقی پور افزود: مسئله این است که هنوز به مهردشت به دید یک شهر نگریسته نمی شود تا امکاناتی درخور یک شهر به آن تعلق گیرد و این جای بسی تعجب دارد. به صراحت می توانم بگویم در مهردشت بیش از 12 اثر تاریخی وجود دارد که قدمت برخی از آنها حتی از خانه آقازاده و یخچال خشتی ابرکوه نیز بیشتر است.

شهردار مهردشت تصریح کرد: بناهای تاریخی مهردشت به علت عدم رسیدگی در حال تخریب است و مورد تاراج قرار گرفته است. این در حالی ست که اعتبارات میراث فرهنگی بصورت شهرستانی توزیع میگردد نه شهر به شهر. شهر مهردشت و بخش بهمن یک سوم از جمعیت شهرستان را در خود جای داده ولی از نظر اکثر اعتبارات سهم این بخش وشهر صفراست.

باقی پور از مسئولین ذی ربط درخواست کرد، یا خود فکری به حال این آثار کنند یا مصالح مورد نیاز جهت مرمت بناهای تاریخی را که در حال تخریب است در اختیار این ارگان قرار دهند تا حداقل خود شهرداری جهت محافظت از بناها اقدام کند. در عین حال تا این لحظه هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است. ضمن اینکه اگر ما خود به این کار اقدام کنیم باید منتظر ادعاهای مسئولین بمانیم که چرا در بناهایی که در فهرست آثار باستانی است دخل وتصرف کرده ایم.

و اینچنین شد که اولین عکس العمل در برابر صحبت های باقی پور از سوی اسماعیل برزگر زاده فرماندار شهرستان مشاهده شد. برزگرزاده با صراحت گفت: مسئولین ادارات مختلف باید جهت گرفتن نمایندگی اداره خود در بخش بهمن اقدام کنند، در غیر اینصورت موظفند کلیه امور مربوط به این بخش را خود عهده دار شوند.

ضمن اینکه برزگرزاده دستور تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهر مهردشت را نیز صادر نمود.

منتظریم تا ببینیم اقدام بعدی مسئولین در جهت خارج کردن بخش بهمن از محرومیت چیست.

 .

شورای فرهنگ - ابرکوه




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد