Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


این است آمریکای آرزوهایتان


در یکی از موارد هم مسافری که قصد پرواز به آمریکا را داشته از فرودگاه ابوظبی بازگردانده شده که در نوع خود جالب است.

سرو ابرکوه؛ 8 مهر 1392(دو ماه بعد از روی کار آمدن رسمی حسن روحانی) اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور: «رییس‌جمهوری دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم ایران - آمریکا را صادر کرد. ایشان در راستای رفع مشکلات رفت‌وآمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد.»

9 مهر 1392، روزنامه شرق در واکنش به این خبر: «در دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی نیز گاه این پیشنهاد از سوی برخی محافل مطرح شد که خطوط پروازی بین دو کشور راه‌اندازی شود اما هیچ‌گاه حتی به‌صورت جدی پیگیری نشد، حالا به‌نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید قصد عملی‌کردن این امر را دارد.»

شنبه 9 بهمن 1395 (بعد از گذشت بیش از یکسال بعد از اجرایی شدن برجام) خبرگزاری دولتی ایسنا:

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در موارد متعددی نوشته‌اند در فرودگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه‌های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آن‌ها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همان‌جا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.

در یکی از موارد تمام اعضای خانواده‌ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.

البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده‌ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده‌اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه‌ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.

در یکی از موارد هم مسافری که قصد پرواز به آمریکا را داشته از فرودگاه ابوظبی بازگردانده شده که در نوع خود جالب است.

گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین‌کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند.

این است آمریکا!

یزدرسا




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد