Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل اداره بازرسی استان یزد:

بازرسی و نظارت بر فرمانداری ابرکوه در یک دوره 40 روزه/ ضرورت ایجاد دولت الکترونیک


مدیر کل اداره بازرسی استان یزد، گفت: بازرسی و نظارت مستمر و برنامه ای، دستگاه اجرایی فرمانداری ابرکوه، از روز گذشته به مدت 40 روز شروع شد.

به گزارش سرو ابرکوه، روز گذشته جلسه هیئت نظارت و بازرسی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین اکبر طالبی مدیر کل اداره بازرسی استان یزد، در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

گزینه محروم بودن برای ابرکوه تنها در مسایل اقتصادی صدق می کند
سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه، ضمن تشکر از حضور هیئت بازرسی استان در ابرکوه، اظهار کرد: مسئولان و پرسنل دستگاه های اجرایی شهرستان همیشه در صدد ارائه خدمات به مشتریان در لوای اجرای قوانین به نحو احسن بوده و هستند.

رسولی با تأکید بر اینکه فرمانداری نیز سعی کرده است وظیفه نظارتی خود را به بهترین وجه انجام دهد، افزود: حضور هیئت نظارت و بازرسی انگیزه ای است برای دستگاه ها تا در سایه رعایت قوانین، بهترین و کامل ترین خدمات را به همشهریان ارائه کنند.

فرماندار ابرکوه خاطر نشان کرد: در زمینه به کارگیری افراد در مسئولیت های مختلف، سیاست های کلی دولت بر این است که کسانی را در دستگاه ها منصوب کند، که به اهدافش نزدیکتر باشند و بهتر بتواند آنها را امر و نهی کند، که این موضوع را همه پذیرفته اند.

وی بیان کرد: ابرکوه شهری مذهبی و با اصالت است که گزینه محروم بودن برای آن در زمینه مسائل اقتصادی صدف می کند و بعید نیست شهری که در طول تاریخ جز چند استان مختلف قرار گرفته باشد، چنین مشکلاتی هم داشته باشد.

مبارزه با انحرافات وظیفه یک قوه نیست
حجت الاسلام و المسلمین طالبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای کربلا اظهار کرد: گریه بر امام حسین (ع) بدون معرفت، در حالی که حق دیگران را تضعیف کنیم، راهگشا نخواهد بود. لذا گریه همراه با معرفت و شناخت باعث تغییر رویه و سازندگی و متعالی شدن انسان است.

وی عنوان کرد: از آنجا که انسان دارای دو بُعد عقلانی و حیوانی است و هر لحظه احتمال لغزش در او وجود دارد، نظارت و بازرسی لازم و ضروری است و جز لاینفک حکومت ها است، که به هیچ وجه با بی اعتمادی توازن ندارد و دو مقوله کاملا جدا است.

طالبی با تأکید بر اینکه باید بستر فساد در دستگاه های دولتی و اجرایی جمع شود و با اشاره به اصل 174 قانون اساسی و ضرورت نیاز به نظارت و بازرسی، گفت: هیچ گاه نمی توان مبارزه با انحرافات و مشکلات موجود در دستگاه های اجرایی را به دوش یک قوه انداخت؛ زیرا اگر فساد در جامعه فراگیر شود، نمی توان به طور صد در صد با آن مبارزه کرد.

مدیر کل اداره بازرسی استان ضمن تأکید بر وجود نواقص جدی در ساختار اداری استان و کشور افزود: توسعه دولت الکترونیک درصد بسیاری از خلاف‌ها و فسادهای اداری و مالی را کاهش می‌دهد. زمانی دولت الکترونیک به طور کامل و صحیح محقق می‌شود که اگر فردی درخواست صدور هرگونه مجوزی داشت، بتواند از منزل خود نسبت به انجام آن اقدام کند.

امضاهای طلایی در ساختار اداری مشکل ساز است
وی با بیان اینکه زمانی که امضاهای کلان در اختیار کارمندان و مدیران قرار می‌گیرد، کار نظارتی سخت می‌شود، اظهار کرد: اختیارات و ابزارآلات کارمندان و کارشناسان در ساختار اداری فعلی اشکالات فراوانی دارد.

طالبی در ادامه گفت: نقص قوانین و مقررات و سهل انگاری در انجام وظیفه از عمده ترین تخلفات اعلام شده به بازرسی کل است، که علت آن عدم آگاهی کامل مدیران به قوانین و مقررات است. در این راستا آموزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از فساد است، که در کنار نظارت دقیق تر ناظرین و مقبولیت این موضوع توسط نظارت شوندگان، نتیجه بخش خواهد بود.

لزوم همکاری مردم شهرستان در شناسایی آسیب ها و چالش ها
وی تصریح کرد: اداره کل استان وظیفه نظارت و بازرسی خود را به سه شکل اجرا می کند؛ یکی پرونده های مستمر و برنامه ای بدین صورت که در چند ماه پایانی سال، با همکاری افراد شاخص شهرستان ها، آسیب ها و چالش ها را بررسی و شناسایی می کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: شکل دیگر در قالب پرونده های موردی است، به این صورت که هر کجا، هر زمانی و در هر دستگاهی جریانی رخ دهد، عوامل مربوطه ما بلافاصله اقدام خواهند کرد. شکل سوم پرونده های فوق العاده است که با هماهنگی رهبر معظم انقلاب و به مراتب مقامات کشوری دیگر، مورد بررسی قرار می گیرد.

طالبی خاطر نشان کرد: یکی از پرونده های برنامه ای ما نظارت بر عملکرد سه سال گذشته فرمانداری ابرکوه و به تبع آن بخشداری ها، دهیاری ها و ادارات زیر مجموعه است.

وی خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: در این زمینه خبرنگاران اطلاع رسانی کنند، که اگر مردم ابرکوه از دستگاه های اجرایی دیگر شهرستان نیز گلایه و انتقاد و حتی تشویقی دارند، به عوامل نظارت و بازرسی مستقر در فرمانداری ارائه کنند.

هیچ محدودیتی برای نظارت بر فرمانداری و دستگاه های زیر مجموعه وجود ندارند
مدیر کل اداره بازرسی استان یزد، در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، عنوان کرد: از امروز 15 مهر ماه تا 25 آبان به مدت چهل روز کارشناسان بازرسی در محل فرمانداری ابرکوه، مستقر خواهند شد. هر چند محور کار آنها فرمانداری است ولی هیچ محدودیتی برای نظارت بر ادارات و دستگاه های دیگر ندارند.

طالبی ادامه داد: هیچ گونه محدودیتی مگر اختلافات شخصی کارگزاران، در موضوع خاصی مد نظر نیست و دستگاه نظارت شونده باید هر گونه اطلاعات لازم را، در اسرع وقت در اختیار عوامل قرار دهد، تا کارشناسان به نتیجه مشخصی برسند.

وی هدف قانون از انجام نظارت و بازرسی را ارائه بهترین خدمات به مردم توسط دستگاه های دولتی و کارگزاران، عنوان کرد و گفت: احتمال دارد از لحاظ ابهام قانون، کمبود نیرو، مشکلات مالی و آموزشی، بعضاً تمایلات نفسانی افراد موجب شود، وظایف و خدماتی که باید به مردم داده شود، در جاهایی کم کاری شود.

گفتنی است پس از این جلسه که با حضور کارشناسان بازرسی استان، معاون فرماندار و بخشداران بخش مرکزی و بهمن شهرستان برگزار شده بود، مدیر کل اداره بازرسی استان و هیئت همراه با حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه دیدار کرد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد