Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه:

با جشن های نامتعارف و ساختار شکنانه در ابرکوه برخورد می شود


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: هجوم فرهنگ بیگانه در جامعه جوانان را آلوده کرده و دَرهای نفوذ است که به روی دشمن باز می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در جلسه شورای اداری، اظهار کرد: اولین هفته از ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که متأسفانه رفته رفته این واژه کلیشه ای شده در بُعد عملی مورد محجور مانده است.

غفلت از امر به معروف و نهی از منکر مشکلات را گریبان گیر جامعه می کند
فاتحی تصریح کرد: اگر چه ما شهرستانی فرهنگی با سبقه خوب مذهبی داریم، اما بعضاً مواردی مشاهده می شود که ممکن است زمینه ساز انحرافات آتی شده و اگر در این راستا از امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم مشکلات زیادی گریبان گیر این جامعه مذهبی خواهد شد.

وی در اشاره به برخی از ناهنجاری هایی که در ابرکوه به وجود آمده است، بیان کرد: مدتی است که وضعیت فروشندگان به ویژه بانوان از نظر حجاب و پوشش بسیار نامتعارف شده و به سمت وضعیت خطرناک پیش می رود که ممکن است ناشی از حضور افراد غیر بومی در شهرستان باشد؛ لذا مسئولین به عنوان نمایندگان دولت باید در این زمینه تنفر قلبی خود را از بی حجابی و بد حجابی را به زبان آورده و در عمل نیز اثبات کنند.

با جشن های نامتعارف و ساختار شکنانه در ابرکوه برخورد می شود
فرمانده سپاه ابرکوه متذکر شد: به تازگی برپایی جشن های نامتعارف، غیر مرسوم و ساختار شکن در شهرستان آغاز شده است که عاجزانه و عاجلانه از مسئولین تالارها درخواست می شود از پذیرش چنین مواردی خودداری کنند. با برگزاری جشن هایی که تا پاسی از شب موجب سلب آرامش مردم می شود که به تازگی تیراندازی در خیابان نیز به آن اضافه شده، برخورد جدی خواهد شد، زیرا تیراندازی مسئله امنیتی و خط قرمز ما محسوب می شود که در برخی موارد حادثه ساز نیز بوده است.

فاتحی تأکید کرد: برای شهرستان ابرکوه مایه تأسف است که در آستانه ماه عزاداری امام حسین(ع)، آرایشگاه ها در فضای مجازی «خودآرایی ویژه ماه محرم» را تبلیغ کنند. آیا ماه محرم ماه خودنمایی و ممر درآمد بوده و یا ماه زنده نگه داشتن اهداف قیام سالار شهیدان؟! همه اینها  هجوم فرهنگ بیگانه است که جوانان را آلوده کرده و موجب باز شدن دَرهای ورودی نفوذ می شود.

ادارات از نصب پارچه سیاه در شهادت ائمه خودداری نکنند
وی یادآور شد: علاوه بر نهی از منکر باید در زمینه ترویج معروف هم تأکید شود. باید به ترویج معروف ها نیز اقدام کنیم همان اندازه که بر نهی از منکر تأکید داریم. متأسفانه بسیاری از ادارات شاید ناخواسته از نصب یک پارچه سیاه در روز شهادت یکی از ائمه(ع) خود داری کردند در حالی که این یک مناسب ملی مانند هفته دفاع مقدس نبود، بلکه یک مناسبت مذهبی بود که همه به آن معتقدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در خاتمه گفت: امر به معروف و نهی از منکر مختص به یک هفته نیست. حال که جاده جهاد فی سبیل الله محدود است اگر یک سیلی هم برای امر به معروف و نهی از منکر  نخوریم اجر جهاد فی سبیل الله را در آن دنیا نخواهیم داشت. نباید از تذکر دادن به دیگران که ممکن است ناسزا شندین را به دنبال داشته باشد، اِبا کنیم.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد