Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر ابرکوه مطرح شد

با ساخت مسکن های مهر، یک شهر به ابرکوه اضافه شد/ مدیران شرکت ها مشکلات داخلی خود را حل کنند


شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، نشستی پیرامون بررسی مشکلات مسکن مهر ابرکوه، با حضور نمازگزاران و فرماندار، شهردار و برخی دیگر مسئولین شهرستان، در مسجد شهرک برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، نشست بررسی مشکلات ساکنین مسکن مهر، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد بقیه الله این شهرک برگزار شد.

 

در ابتدا حجت الاسلام زارع زاده امام جماعت مسجد بقیه الله عمده مشکلات اهالی مسکن مهر را نداشتن پایگاه مقاومت بسیج جهت انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ...، تردد خطوط واحد در منطقه جهت ایاب و ذهاب ساکنین، ایجاد پارک کودک و فضای سبز، آسفالت معابر و خیابان ها، تأمین هزینه های جاری مسجد و ... عنوان کرد.

 

در ادامه سید نبی رسولی فرماندار شهرستان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: سی و هشت سال قبل مردم با وحدت و همدلی انقلاب اسلامی را شکل دادند و سرنوشت خود را به دست گرفتند. اگر امروز مشکلاتی در کشور مشاهده می شود نتیجه قصور برخی از مسئولین است و نمی توان آن را به نظام و انقلاب تعمیم داد.

رسولی خاطرنشان کرد: با شکل گیری مسکن مهر به جرأت می توان گفت یک، شهر دیگر به ابرکوه اضافه شده است؛ مسکن مهر ابرکوه متفاوت از سایر شهرستان های استان و حتی کشور می باشد زیرا 1200 واحد مسکونی به صورت ویلایی و  در 80 هکتار زمین ساخته شده است.

وی در ادامه با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مسکن مهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اهالی این منطقه را بیشتر اقشار آسیب پذیر تشکیل می دهند و در رفع مشکلات خود کاملا همدلی و همراهی دارند، دستگاه های اجرایی نیز کلیه توان خود را به کار گرفته اند تا در حداقل زمان ممکن موانع را در جهت رفاه و آسایش مردم برطرف کنند.

 

در ادامه حسین حاتمی شهردار ابرکوه، ابراز کرد: علی رغم همه اقدامات صورت گرفته، مسکن مهر هنوز مشکلاتی دارد که در صورت تأمین اعتبار به سرعت رسیدگی خواهد شد. چنین نیست که بودجه ای باشد اما مسئولین نخواهند کاری انجام دهند. تا کنون نیز از نظر اعتبارات اتفاق خوبی نیفتاده اما همکاری بی سابقه فرمانداری، شهرداری و سایر ارگان موجب شده است تا بخش اعظم مشکلات مسکن مهر برطرف شود.

حاتمی با تأکید بر اینکه در مدت زمانی کوتاه اقدامات زیادی در مسکن مهر انجام شده است، گفت: 40 هزار متر از کوچه های شهرک ولایت پس از 20 سال، اخیراً آسفالت شده است، اما با وجود اینکه چند سالی بیشتر از عمر مسکن مهر نمی گذرد، معابر و خیابان های اصلی این منطقه آسفالت شده است. لذا برای قسمت های باقیمانده نیز مدیرعامل هر شرکت باید به شهرداری مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: امروز ایجاد بزرگترین فضای سبز مسکن مهر نیز کلید خورد و طرح پارک که توسط متخصصین طراحی شده است اجرایی خواهد شد. امید است این پارک حداکثر تا یک سال آینده به سرو سامان برسد، ضمن اینکه تلاش می شود درختکاری آن تا پایان سال جاری انجام شود.

این مقام مسئول ضمن قول مساعدت جهت پیگیری مشکل خط واحد مسکن مهر، گفت: روزی در این منطقه مشکل جمع آوری زباله ها بسیار حاد بود، اما امروز چنین مشکلی وجود ندارد؛ لذا اگر مدیران و مسئولین هر شرکت تعاونی بتوانند مشکلات داخلی خود را حل و فصل نمایند، روند خدمت رسانی به این منطقه تسریع خواهد شد.

شهردار ابرکوه در خاتمه با اشاره به حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان در صف نماز جماعت، افزود: قبل از توسعه شهری باید به توسعه انسانی پرداخته شود. حضور کودکان نشان می دهد که اهالی مسکن مهر به خوبی به اهمیت انسان سازی و نیروی انسانی سالم پی برده اند و در این راه قدم بر می دارند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد