Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس‌کل دادگستری استان یزد:

برای احقاق حقوق هر صنفی آماده‌ایم/ مطالبه حق با بستن جاده ترانزیت و خسارت سازگاری ندارد


رئیس‌کل دادگستری استان یزد با انتقاد از برخی رانندگان معترض که با بستن جاده‌ها، باعث ایجاد اختلال در سیستم راهداری شدند گفت: اعتراض و مطالبه حق با بستن جاده ترانزیت و واردکردن خسارت، سازگاری ندارد.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز آیین تکریم احمد مورکیان و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی رحمت زاده روسای دادگستری ابرکوه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمدرضا حبیبی رئیس‌کل دادگستری استان یزد، بحث امنیت را بسیار مهم عنوان کرد و آن را اولین توقع مردم از حاکمان خود دانست و گفت: امنیت بستر سایر توسعه‌ها در بخش‌های علمی، فکری و اقتصادی است و وجود آن باعث سرعت بخشی به زمینه‌های برنامه‌ریزی و اجرای همه طرح‌ها و پروژه‌ها می‌شود.

حبیبی، به تلاش استعمارگران در برهم زدن امنیت کشورهای ضعیف اشاره و اظهار کرد : کشورهای استعمارگر پس از برهم زدن امنیت جوامع کوچک؛ ژاندارمی در جهت بهره‌گیری مالی و معنوی در این جوامع منسوب می‌کنند و نمونه این مسئله، حکام عربستان سعودی است؛ حاکمانی که نماینده مردم نبوده و راه را برای غارت ثروت‌های کشور برای اربابان خود هموار می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم تبیین ناامنی‌های قبل از انقلاب برای نسل امروز که در امنیت کامل متولدشده‌اند، بیان کرد : بعد از انقلاب، آمریکا و انگلیس به‌تمام‌معنا از کشور بیرون رانده شدند و به همین دلیل از هر روزنه‌ای برای از بین بردن نظام وارد می‌شوند.

این مقام مسئول، وجود پیام‌رسان‌های خارجی در فضای مجازی مانند تلگرام و میدان دادن به آن را بسیار خطرناک برشمرد و افزود: پیام‌رسان‌های خارجی اهرمی بسیار راحت برای کسب اطلاعات خصوصی مردم، توسعه ابتذال، ایجاد فضای مسموم تبلیغات سیاسی و فاصله بین مردم و نظام شدند و پرونده‌ها و شکایت‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

لزوم تبیین معضلات پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم / باید پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شود
حبیبی، بابیان اینکه باید معضلات تلگرام و پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم تبیین شود، تأکید کرد: این فضا، علاوه بر تمام اثرات مخرب، نوعی تأثیر روانی بر مردم داشت که با توسعه و تقویت شبکه‌های داخلی، این سلاح محکم دشمنان از بین رفت.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، اذعان کرد : بسیاری از پرونده‌ها شامل شکایت‌های امنیتی، مالی و ... وجود دارد که به دلیل اینکه سرور این پیام‌رسان‌ها خارجی است همکاری نمی‌کنند و این پرونده‌ها بلاتکلیف مانده است اما در داخل عده‌ای از تحصیل‌کرده‌ها و نمایندگان مجلس به فیلتر شدن تلگرام معترض‌اند و باید از آنان پرسید که آیا شما در این مملکت نیستید و واقعیت‌ها را نمی‌دانید؟

مقام قضایی ارشد استان بابیان اینکه پیام‌رسان‌های خارجی دامنه اعتراضان را به صنوف کشیده‌اند، گفت : ما در جهت احقاق حقوق هر صنفی آماده‌ایم و احقاق حقوق اگر به‌حق باشد، در چارچوب قانون رسیدگی می‌کنیم.

وی با انتقاد از رانندگان معترض که با بستن جاده‌ها، باعث ایجاد اختلال در سیستم راهداری شدند، عنوان کرد : اعتراض و مطالبه حق با بستن جاده ترانزیت و واردکردن خسارت، سازگاری ندارد.

حبیبی دلسوزی رسانه‌های بیگانه نسبت به این اقدام رانندگان را بی‌ارزش عنوان کرد و گفت : اگر کشورهای بیگانه دلسوز و نوع‌دوست بودند که کشور را تحریم نمی‌کردند؛ امروز کامیون داران را تحریک می‌کنند ولی هدفشان ایجاد ناامنی در جامعه است.

نباید مسئولان با کم‌کاری خود، کاری کنند که کارد به استخوان مردم برسد
وی با تأکید بر اینکه باکسانی که در قالب راننده شیشه‌های خودروها را خردکرده‌اند به‌شدت برخورد می‌شود، افزود: چشمان تیزبین دستگاه‌های امنیتی زیر نظر قوه قضائیه تمام برنامه‌های این مهره‌های دشمن را زیر نظر دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، ادامه داد: نباید مسئولان با کم‌کاری خود، کاری کنند که کارد به استخوان مردم برسد؛ و باید همه به وظایفشان در همه صنوف عمل کنند.

حبیبی ادامه داد : صنوف نباید توقع خلاف قانون داشته و بیش از حق مطالبه کنند بلکه باید در چارچوب مقررات خواسته خود را مطرح کنند.

تقلیل یک هزار و 500 پرونده احکام حقوقی به 686 پرونده 
احمد مورکیان رئیس سابق دادگستری ابرکوه، کمک به نهادینه کردن نقش حیات‌بخش دادستانی به‌عنوان نبض جامعه که تداعی‌کننده مفهوم جامعه عاری از فساد و شریان امنیت آن است، تلاش جهت کاهش اطاله دادرسی و نگه‌داشتن سطح کیفی و کمی آراء در سطوح متعالی، را از اهم فعالیت‌های خود در شهرستان عنوان کرد.

مورکیان افزود : تقلیل پرونده‌های احکام حقوقی از بیش از یک هزار و 500 به 686 پرونده، اهتمام در ارتقاء سطح آرامش روح و روان کارکنان، ارتقاء دادگستری به ساختمان جدید، تجهیز دادگستری و شورای حل اختلاف به فیبر نوری، جذب بالای نیروی قضایی (از 5 قاضی به 9 قاضی)، برخی دیگر فعالیت طول این چند خدمت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد : افزایش 3 باب منزل مسکونی برای همکاران غیربومی، تشکیل نخستین شورای معاونین استان در ابرکوه، جذب قاضی اختصاصی برای شوراهای حل اختلاف، کسب رتبه اول استانی در جذب کمک‌های مردمی در جشن گل‌ریزان سال گذشته، نیز از دیگر خدماتی است که تلاش داشتیم به بهترین شکل انجام شود.

بهره‌برداری از مزیت‌های دادرسی الکترونیکی 
حجت‌الاسلام مجتبی رحمت زاده رئیس جدید دادگستری ابرکوه، گفت : هدف اصلی دستگاه قضا رسیدگی به تظلمات و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، تحقق بخشیدن به عدالت و سیاست‌های قوه قضائیه است.

رحمت زاده افزود : تلاش جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، همکاری با سازمان‌ها، گروه‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های بالای شوراها، تشکیل هیئت‌های میانجی‌گری، بهره‌برداری از مزیت‌های دادرسی الکترونیکی در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، بالابردن سطح رضایتمندی مراجعین دادگستری را از اهم برنامه‌های خود جهت پیشرفت دادگستری ابرکوه معرفی کرد.

دستگاه قضا باید سریعاً با افراد خاطی برخورد کند
حجت‌الاسلام تقی فتاحی امام‌جمعه موقت ابرکوه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس محل قانون‌گذاری است و پشتیبانی قانون، قوه قضاییه است و دستگاه قضا حامی مردم است.

فتاحی با تأکید بر اهمیت کار دستگاه قضا در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی افزود: دستگاه قضا سریع‌تر باید با افراد خاطی برخورد و احکام لازم را صادر کند.

امنیت یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت جامعه است
محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، با آرزوی موفقیت برای روسای سابق و فعلی دادگستری شهرستان، عنوان کرد : کار دستگاه قضا کار پرزحمتی است که موجب آرامش و امنیت برای مردم و رشد و توسعه می‌شود.

کاظمی نسب، بابیان اینکه امنیت یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت جامعه است، تصریح کرد : دستگاه قضا باید با قانون‌شکنان که مانع توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستند، برخورد کند و جلو تخلفات را بگیرد.

گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد