Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر شورای ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه:

بررسی علمی علت فروچاله ها در منطقه ابرکوه/ راه اندازي «بي سيم اضطرار» در ابرکوه در آینده نزدیک


دبیر شورای ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: موافقت اعزام تيم كارشناسان سازمان زمين شناسي و اكتشاف معادن كشور به شهرستان، جهت بررسي علمي علت فروچاله ها كه تهديدی برای ابرکوه است، اخذ شده است.

مسلم غلامزاده دبیر شورای ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان ابرکوه، در خصوص عملکرد این شورا در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: عمده اقدامات ستاد مديريت بحران شهرستان، تمركز و برنامه ريزي در جهت  پيش بيني و پيشگيري از حوادث احتمالي با توجه به تهديدهاي بومي - منطقه اي است.

غلامزاده ادامه داد: برگزاري دوره هاي آموزشي، مانورهاي ميداني و دورميزي براي شهروندان و مديران با توجه به تهديدهاي بالقوه و بومي منطقه از اهم برنامه هاي در دست اقدام شورای مدیریت بحران ابرکوه است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرايط بومي و فرهنگي جامعه شهري و روستايي در خصوص نگهداري دام و طيور و از طرفي درگير شدن شهرستان در سال جاري به آنفولانزاي فوق حاد پرندگان، دوره آموزشي آشنايي با انواع بيماري هاي واگيردار و راه هاي پيشگيري برگزار شد.

دبیر شورای ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه، برگزاري مانور امداد و نجات جاده اي مروست – هاروني، با هدف بررسي میزان آمادگي امدادگران و امكانات حوزه بخش بهمن در مواجه با حوادث جاده اي، را یکی دیگر از اقدامات این ستاد عنوان کرد.

غلامزاده تأکید کرد: از مهمترين نتايج اين مانور احساس نياز و ضرورت راه اندازي «بي سيم اضطرار» در شهرستان بود، كه به لطف خدا با پيگيري هاي به عمل آمده در هفته هاي آينده اقدامات نهايي آن تمام خواهد شد و راه اندازي می شود.

وی بیان کرد: در همين راستا برگزاري دوره هاي آموزشي متنوع ديگر (نزديك به 2500 نفر ساعت) همچون: آتش سوزي، توانمند سازی هیئت های مذهبی در مواجهه با بلایای طبیعی، مديريت شهري در مواجهه با بلاياي طبيعي و ... نيز در سال جاري برگزار خواهد شد.

غلامزاده با اشاره به حوزه وظايف ذاتي مديريت بحران، گفت: جهت بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان، كارگروه تعيين ميزان بدهي كشاورزان و دامداران خسارت ديده به بانك ها و پيش بيني و تامين اعتبار در بودجه سال جاري جهت بخشودگي سود و جرایم و امهال وام ها با هدف بازتواني كشاوزان و دامداران، تشکیل شد.

دبیر شورای ستاد مدیریت بحران ابرکوه، اعطاي تسهيلات ارزان قيمت تا سقف 120 ميليون ريال به خسارت ديدگان ناشي از حوادثي چون سيل و آتش سوزي به تعداد مشخص، را یکی دیگر از اقدامات این ستاد بیان کرد.

وی اذعان کرد: ستاد مدیریت بحران ابرکوه، موافقت اعزام تيم كارشناسان سازمان زمين شناسي و اكتشاف معادن كشور به شهرستان، جهت بررسي علمي و مطالعات تخصصي علت فرونشست ها و فروچاله هاي منطقه ابركوه كه بعنوان يك تهديد مطرح شده است، را اخذ کرده است.

بیمه شدن 200 ملک مسکونی و تجاری ابرکوه در طرح خوداظهاری بیمه حوادث
غلامزاده گفت: جهت خوداظهاري شهروندان نسبت به تحت پوشش قراردادن اماكن مسكوني و تجاري در برابر حوادثي چون آتش سوزي، سيل و زلزله، با توجه به شرايط ويژه و منطبق با قرارداد منعقد شده بين بيمه معلم و مديريت بحران استان يزد، اطلاع رساني و تبليغ شد.

وی در پایان بیان کرد: بطوري كه تاكنون صاحبان حدوداً 200 مكان بصورت خوداظهاري نسبت به این امر اقدام كرده اند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد