Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور معاون فرماندار بهاباد صورت گرفت

برگزاری نخستین جلسه پایتخت کتاب ایران در بهاباد


نخستین جلسه ستاد تدوین پایتخت کتاب ایران به منظور برنامه ریزی چهارمین دوره جشنواره "پایتخت کتاب ایران" و "جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب" در بهاباد برگزارشد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از بهاباد نیوز، محمد هوشمند معاون فرماندار بهاباد بر استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان و همکاری ادارات و ارگان ها در اجرای طرح پایتخت کتاب ایران تأکید نمود و گفت: باید با ارائه ایده های نو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم، شاهد انتخاب بهاباد به عنوان پایتخت کتاب ایران باشیم.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد طرح های پیشنهادی اعضای ستاد و اقشار مختلف مردم به دبیرخانه این ستاد واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسال گردد.

وی افزود : طرح پایتخت کتاب براساس مستندات ارائه شده پیرامون توسعه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های کتابخوانی، تعداد مولفان، تعداد کتاب های چاپ شده در یک سال و دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه تعیین می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد از راه اندازی دبیرخانه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و همچنین معرفی پایتخت کتاب ایران در این شهرستان خبر داد.

در ادامه اسماعیل زاده، دبیر جلسه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک  امر ضروری برای جامعه امروز است که البته این مهم از عهده یک دستگاه خارج است و نیازمند عزم همگانی است. 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی بهاباد افزود:امسال چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و همچنین چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف گسترش عدالت فرهنگی ، حمایت و پشتیبانی از اقدامات و طرح های حوزه کتاب و آگاه سازی جامعه در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی در سطح کشور برگزار می شود.

وی در ادامه افزود :علاقمندان می توانند جهت ارائه طرح های خود در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد مراجعه فرمایند.

«پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال در موضوع کتاب و کتابخوانی، بر اساس نظر هیأت داوران به یک شهر و روستا که بهترین پیشنهادهای نو و ابتکاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه کرده باشد اعطا می شود.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد