Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کمیته امداد ابرکوه:

بیش از 130 کودک ابرکوهی از سوء تغذیه رنج می برند


مدیر کمیته امداد ابرکوه گفت: 135 کودک زیر شش سال در شهرستان دچار سوء تغذیه هستند، در این خصوص کمیته امداد در جهت حمایت از این کودکان، اقدامات موثری داشته است.

به گزارش سرو ابرکوه، سید جلال حسینی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ابرکوه به همراه معاون این نهاد با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

رئیس کمیته امداد ابرکوه در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت و همراهی امام جمعه با این نهاد ضمن بیان مطلب فوق گفت : در حال حاضر 1400 خانوار تحت الحمایه کمیته امداد شهرستان هستند که از این جمع 1050 خانوار مدد جوی رسمی هستند و 50 درصد آنان تحت پوشش در بخش بهمن و 50 درصد هم در بخش مرکزی هستند و از این جمع نیز50 درصد سالمند، 40 درصد زنان سرپرست خانوار و 10 درصد بیماران و از کار افتادگان هستند.

حسینی بیان کرد: امسال، خروجی مدد جو از چرخه خدمات کمیته امداد شهرستان ابرکوه بیش از ورودیش بوده است.

وی افزود: در سال جاری معلوم شد که 135 کودک زیر شش سال در شهرستان دچار سوء تغذیه هستند، در این خصوص کمیته امداد در جهت حمایت از این کودکان، خانواده آنان را به مراکز خاص مواد غذائی جهت دریافت مواد غذائی که در رُشد و سلامتی کودکان اثر خاص دارد معرفی کرد.

سید جلال حسینی همچنین اظهار داشت: آقای فتاح مدیر کل کمیته امداد کشور، در سامان دادن و برنامه ریزی برای کمیته موفقیت خاص داشته که از جمله تلاش در جهت مصوّبه اخیر مجلس است که یارانه توانمندان غیر نیازمند به ناتوان مددجو تعلّق گیرد.

وی در ادامه گزارش خود افزود: کمیته امداد شهرستان بیشترین سهمیه را با احداث 19 باب مسکن در استان برای مددجویان داشته که تاکنون 18 واحد شهری و روستائی ساخته شده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

در پایان امام جمعه شهرستان ابرکوه ضمن ابراز خرسندی از موفّقیت های کمیته امداد، این نهاد را یادگار ماندگار حضرت امام(ره) دانست و گفت: رویکرد مسئولین کشور باید در جهت حمایت از محرومان و مدد جویان  باشد که این عمل به سیره اهل بیت طاهرین و ائمه معصومین ( ع ) است و اگر روزی شاهد رسیدگی به مرفهّین بی درد و بی خیالی نسبت به نیازمندان دردمند باشیم، آنروز روز خطر است که باید شاهد بی فروغ شدن خورشید انقلاب باشیم زیرا به فرموده حضرت امام(ره) این مستضعفان و کوخ نشینان هستند که ولی نعمت نظام و وفاداران به انقلاب و ولایت هستند.

حجت الاسلام حسینی افزود: توجه به اقشار مرفّه و اشراف مسلک فاصله و شکاف بین فقر و غنا را بیشتر کرده و موجب میشود ثروتمندان تقویت شده و رنج و فلاکت محرومین مضاعف گردد.

امام جمعه ابرکوه افزود: به راستی اگر توصیه مقام معظم رهبری طیّ دهة اخیر در جهت مبارزه با فقروفسادو تبعیض عملی شده بود ، نباید اینچنین شاهد بی عدالتی های اجتماعی و حقوقی باشیم وضعیت نظام اجتماعی امروز ما بسیار رضایت بخش تر از این بود و من امیدوارم در سال 96 دولت و شخص آقای فتاح بتوانند زمینه محرومیت زدائی را به صورتی بنیادی با اجرائی کردن طرح اخیر مجلس فراهم سازند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد