Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حجت الاسلام حسيني:

بیمارستان ابرکوه شیر بی یال و دم است/ مردم ابرکوه قدردان هستند


امام جمعه ابرکوه گفت: بیمارستان ابرکوه در حال حاضر به منزله شیر بی یال و دم و اشکم است و بدانید این گفته ها که ضریب اشتغال تخت بیمارستانی پایین است تنها به دليل نبود امکانات است و گرنه مردم ابرکوه قدردان هستند.

به گزارش سروابرکوه به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه ابرکوه با اشاره به مشکلات تنها بیمارستان ابرکوه اظهار داشت: مردم و مسئولان شهرستان در بررسی های وضع موجود بیمارستان به این نتیجه رسیدند که این مجموعه - شیر بی بال و دم و اشکم .. است! به تعبیری دیگر بیمارستان ابرکوه نمادی از شتر مرغ است که نمی تواند تخم بگذارد، چون شتر است و نمی تواند بار ببرد چون مرغ است.

وی افزود: به ما می گویند چون ضریب اشغال تخت بیمارستان پایین است و اقبال مردمی نمی شود در نتیجه درآمد ندارد و به همین دلیل قدرت پاسخگویی مالی به پزشک متخصص را نداریم.

حسینی گفت: در این خصوص لازم می دانم که ذکر کنم که وقتی عمل های جراحی صورت گرفته در مواردی منجر به عفونت می شود، وقتی پرستاری ناشیانه بدن طفل کوچک را سوراخ سوراخ می کند تا رگ او را پیدا کند و زمانی که وضعیت درمانی رضایت بخش نیست ، مردم با چه اعتمادی مراجعه کنند و اقبال عمومی چگونه صورت بگیرد.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: از سويی دیگر با پیگیری های مسئولان شهرستان دو سال است که طرح توسعه بیمارستان ابرکوه به 96 تختخوابی از طرف دولت مصوب شده است ولی تاکنون اقدامی عملی در این مورد صورت نگرفته است.

وی بيان کرد: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به استان یزد بنده با حضور فرماندار و استاندار استان دستور قرار گرفتن بخش درمانی بیمارستان را در طرح ویژه وزارت بهداشت گرفتیم اما اقدامی نشد.

حسینی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود را رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد برای پیگیری این مشکلات و به خصوص مشکل کمبود پرسنل کاردان و نبود متخصص مورد نیاز گفت:ایشان در بحث تاخیر در اجرای طرح توسعه با توجه به نبود اعتبار لازم و کسری پول موجود توجیهی داشتند که نهایتا مورد پذیرش مسئولین ما نیست و انتظار داریم با عنایتی که استاندار محترم مبذول می کنند هرچه زودتر شاهد اجرائی شدن طرح توسعه باشیم.

وی افزود: در خصوص تامین پزشکان متخصص مورد نیاز بیمارستان در نیمه دوم سال جاری و اجرائی شدن طرح ویژه درمانی و نیز جذب و گزینش نیروهای موجود بسیجی در بیمارستان نیز دکتر میر محمدی به ما قول قطعی داد و انشاء الله شاهد سامان یافتن وضعیت نابسامان بیمارستان باشیم .

حسینی ابراز کرد: اگر ریاست دانشگاه تا نیمه دوم سال به وعده هایی که به ما داده اند وفا کنند و مشکل متخصص و درمان و نیروهای کاردان بهداشتی و پرستاری و نیازهای بیمارستان حل شود به یقین مردم خوب ما هم قدردان هستند و مطمئنأ وقتی وضعیت بیمارستان را خوب و مطلوب دیدند به آباده و یزد و تفت هم مراجعه نخواهند کرد تا ضریب پائین اشغال تخت هم حل شود.

وی همچنین از همراهی میرمحمدی در پرداخت بدهی های سنگین بیمارستان ابرکوه نیز تشکر کرد.

امام جمعه ابرکوه همچنین به بیان برخی توصیه ها به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین تمهیداتی که در ستاد نماز جمعه شهرستان برای حضور پرشورتر مردم در نماز جمعه اندیشیده شده است پرداخت.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد