Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سخنگوی شورای اسلامی شه بهاباد:

بی عدالتی در حوزه های انتخابیه یزد برای مجلس دهم نیز در حال تثبیت است


سخنگوی شورای اسلامی شهر بهاباد گفت: با تصویب کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی یک کرسی به کرسی نمایندگی یزد در مجلس شورای اسلامی اضافه گردید و تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به پنج نفر رسید

سرو ابرکوه؛

حسین زینلی بهابادی در یادداشتی که در اختیار خبرنگار یزد رسا دربهاباد قرار داده است، آورده: با تصویب کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی یک کرسی به کرسی نمایندگی یزد در مجلس شورای اسلامی اضافه شد و تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به پنج نفر رسید اگر چه این خبر خبر بسیار خوبی برای مردم یزد است چرا که در این حالت قدرت سیاسی اجتماعی یزد در سطوح ملی افزایش می یابد اما در کنار این خبر نحوه توزیع و تقسیم حوزه های انتخابیه با حرف و حدیثهای فراوان همراه است اردکان که کمتر از 70 هزار نفر جمعیت داردبا یک نماینده در مقابل یزد 700 هزار نفر بعلاوه میبد و اشکذر جمعا با 2 نماینده اعتراضات فراوان را به همراه داشته است .

بدون شک این بی عدالتی ها سابقه طولانی دارد از انتزاع معادن چادرملو از شهرستان بهاباد و سپس معدنd19  از بافق و الحاق آنها به اردکان گرفته تا انتقال اب بهاباد (این مایه گرانبها از خون در کویر) به چادر ملو جهت سود دهی بیشتر به افراد ذینفع و نیز اختلافات متعدد مرزی با میبد و دهها مورد کوچک و بزرگ دیگر همه از نارضایتی  مردم اقصی نقاط یزد و اعتراضاتشان به بی عدالتی سخن می گوید اما باید منتظر روزهای آینده بود و چشم به صحن علنی مجلس دوخت و دید که آیا مجلس نیز این نوع بی عدالتی ها را تصویب می کند یا خیر و اگر چنین چیزی تصویب شد بد نیست که در سال های آتی شاهد وضع قوانین تبعیض آمیزی دیگر در زمینه های اجتماعی و مدنی باشیم و چه بسا به عنوان مثال که دیه افراد مسلمان در شهرهای استان متفاوت باشد پس باید منتظر ماند ودید که آیا یزدیهای 700 هزار نفر ه نیز مانند بهابادیهای کم جمعیت مغلوب بی عدالتی های مسئولین خواهند شد یا به خاطر داشتن امتیاز جمعیت ومرکز یت استان اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد قابل ذکر است که در وضعیت فعلی شهرما بهاباد با قرار گرفتن در حوزه های مهریز بافق بهاباد هست به قبل از وضعیت خوبی برخوردار است که این بهبود وضعیت هیچ دلیلی بر سکوت ما و عدم اعتراض به عدالتیهای موجود نخواهد بود پیشنهاد می گردد برای رفع این معضل شهرهای یزد اردکان میبد و اشکذر با یک حوزه انتخابیه 3 نماینده روانه مجلس نماید.
حسین زینلی بهابادی

رای شما
Rate this 1 stars out of 5. Rate this 2 stars out of 5. Rate this 3 stars out of 5. Rate this 4 stars out of 5. Rate this 5 stars out of 5.
میانگین (4 آرا)
The average rating is 4.25 stars out of 5.

مطالب مرتبط:

  خطوط قرمزمیبد درتقسیمات ناعادلانه حوزه های انتخابیه بی‌برو برگشت است/ درخواست مردم در تقسیمات در نظر گرفته شود
  مردم بداخلاقي‌هاي سياسي را بر نمي‌تابند/ رفع بي عدالتي در ساير شهرستانها را نبايد با تنزل اردكان جبران كرد!
  تغییرات حوزه های انتخابیه استان یزد عادلانه نیست
  بی عدالتی در تقسیم حوزه های انتخابیه صدای استاندار اسبق یزد را هم درآورد!
  مصوبه ناعادلانه کمیسیون شوراها قابل اجرا نیست/ بهترین راه، برگزاری استانی انتخابات
  ملت، تک نمایندگی اردکان را تبعیض می‌دانند
  از استان یزد یک ندا بلند است؛ بی عدالتی حوزه های انتخابیه/ مجلس صدای ملت را می شنود یا لابی را ؟!/ مردم، تک نمایندگی اردکان را تبعیض می‌دانند


  اضافه کردن نظرات   مشترک شدن به دیدگاه ها
دیدگاه‌ها

تصویب اگر این چک شده شما نسب نظرات متعهد هستید.
  
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد