Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه خبر داد

تجلیل از واقفین ابرکوه در همایش «یاوران وقف»/ ثبت نخستین وقف ابرکوه در زمینه علم و فناوری


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، در همایش «یاوران وقف» گفت : در سال جاری اولین وقف ابرکوه در زمینه رشد علم و فناوری که متناسب با نیازهای روز جامعه است، ایجاد شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته هم‌زمان با آخرین روز دهه وقف پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، همایش یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده احمد (ع) شهرستان ابرکوه، برگزار شد.

در این همایش که باهدف ترویج فرهنگ وقف همه‌ساله در شهرستان اجرا می‌شود، اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه از واقفین، خادمین، فعالین حوزه اوقاف، امور قرآنی، مراکز فرهنگی و اصحاب رسانه تجلیل به عمل می‌آورد.

سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : همایش «یاوران وقف» و برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان، ازجمله برنامه‌هایی است که طی دهه وقف در ابرکوه برگزار شد.

دو برابر شدن درآمد موقوفات ابرکوه ناشی از به‌روزرسانی مال‌الاجاره‌ها است
ابطحی با تأکید بر شعار «همه واقف باشیم» خاطرنشان کرد : علی‌رغم تداوم خشک‌سالی‌های اخیر، درآمد موقوفات شهرستان دو برابر شده است، که علت این امر به‌روزرسانی مال‌الاجاره موقوفات و دریافت اجاره بهاء از مستأجرین به نرخ روز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، افزود : در سال‌های جدید اقبال عمومی نسبت به ایجاد وقف متناسب با نیازهای روز جامعه، که از اهداف اولویت‌دار اداره اوقاف و امور خیریه می‌باشد، افزایش‌یافته است.

سال 97؛ نخستین وقف ابرکوه در حوزه علم و فناوری ثبت شد
وی، با تأکید بر اینکه امسال برای نخستین بار موقوفه‌ای باهدف کمک به رشد علم و فناوری در شهرستان ایجادشده است، گفت : ازدواج و مسکن جوانان، رشد علم و فناوری، درمان بیماری‌های خاص، کمک‌هزینه جهیزیه، اشتغال جوانان و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی مهدوی، ازجمله نیازهای روز مردم است که واقفین نیکوکار می‌توانند در این حوزه‌ها اقدام کنند.

5 وقف شهرستان ابرکوه در سال 97
ابطحی تصریح کرد : در سال جاری 5 وقف در شهرستان ابرکوه ثبت شد، که عبارت‌اند از؛ قطعه زمین جمشید دهقان جهت احداث مسجد پنج‌تن در ده عرب، سه دانگ مشاع یک باب منزل مسکونی فرحناز اکبری در شمس‌آباد جهت امور قرآنی، علم و فناوری و جهیزیه، وقف مشارکتی ورثه حاج ابوالقاسم دهقان‌پور جهت توسعه مسجد صاحب‌الزمان (عج) ده عرب، 12 ساعت آب چاه موتور حاج احمد دهقان و حاج محمدعلی دهقان موسوم به باغ خانی‌های صفی‌آباد جهت صرف حسینیه محل.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد