Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای اسلامی شهر؛

تقدیر رئس شورای اسلامی شهر ابرکوه از خدمات میراث فرهنگی


در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر، رئیس شورا از خدمات ارزشمند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای حفظ و نگهداری آثار باستانی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش سرو ابرکوه، سید حمید جلایی رئیس شورای شهر در جلسه این هفته شورا ضمن تاکید بر نقش میراث فرهنگی در احیا، آماده سازی و مرمت آثار باستانی ابرکوه از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه به خاطر حفظ، مرمت و رسیدگی به آثار و خدمات چشمگیر به هموطنان و مسافران و فعالیت های قابل توجه در شهر تشکر و قدردانی کرد.
جلایی با اعلام اینکه میراث فرهنگی کام های موثری در راستای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان داشته است گفت: به دلیل نوع نگاه و تفکری که در جامعه وجود داشته، صنعت گردشگری بکر باقی مانده است. از اين رو آگاه سازی مردم نسبت به این میراث های ارزشمند و برنامه ریزی های دقیق فرهنگی و عمرانی مسئولين، در جهت نگهداری از آنها اهميتي مضاعف می یابد.
وی بیان داشت: میراث هر دیار، حکم دریچه هایی است، كه به سوی خلق و خوی و آداب و رسوم ساكنین آن دیار باز می شود. شناختن و شناساندن آثار تمدن و چهره های تابناك هر نقطه به حكم وظیفه بر همگان لازم است. ابرکوه داراي پيشينه طولاني به درازاي چند هزار سال است. اين تاريخ طولاني، مملو است از درخشش ها و افتخارات و برجستگي ها و البته نمادها و يادمان ها كه بايد مورد حفاظت قرار گيرد و نسل به نسل منتقل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه گفت: اداره میراث فرهنگی، هم اکنون 18 پروژه را در دستور کار خود قرار داده است که از این تعداد سه پروژه شهری با مشارکت شهرداری در حال اجرا می باشد که مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته طی دو الی سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
جلایی با بیان اینکه سه پروژه یخچال خشتی آقازاده، قلعه تیزک و موزه مردم شناسی توسط میراث فرهنگی به صورت امانی به اتمام رسیده است تصریح کرد: مرمت اضطراری بناهای ارزشمند تاریخی، احیا و ساماندهی مجموعه های تاریخی و محورهای فرهنگی در بافت تاریخی و رونق بخشیدن به بخش گردشگری و صنایع دستی ابرکوه از جمله برنامه هایی است که توسط میراث فرهنگی انجام خواهد شد.
وی در خاتمه با اشاره ظرفیت بالای آثار باستانی و پذیرش گردشگر در شهر ابرکوه خاطر نشان کرد: لزوم احداث هتل جهت رفاه و آسایش گردشگران امری ضروری می باشد و امید می رود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشارکت بخش خصوصی و همچنین ادارات مرتبط بتوان هتلی در خور شهر ابرکوه بنا کرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد