Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه:

تکیه بر اقتدار درونی پیام عاشورای حسینی/ تجزیه کشورهای اسلامی خیال واهی و خام دشمنان است


امام جمعه ابرکوه توطئه دشمن در نقشه خائنانه کردستان عراق را خیال واهی برشمرد و گفت: دشمنان قصد دارند اسرائیل دوم را در منطقه بوجود آورند اما ایران اسلامی و قدرتمند جلو این دسیسه ها ایستاده و اجازه خیانت به منافقان را نخواهد داد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا جلوه ایمان، ایثار و اوج قساوت جبهه باطل است؛ قساوتی که شنیدن آن قلب بشریت را به درد می آورد که چگونه عده ای بنام دین و جانشینی رسول خدا، بر پسر پیامبر(ص) و اصحاب لب تشنه اش تاختند و آنان را با شمشیر سیراب کردند!

برپایی آیین های عزاداری باعث پایداری عزت مسلمین است
وی عزاداری های مردم برای سالار شهیدان را بیانگر قلب پاک آنان عنوان و ضمن بیان اهمیت این آیین، آن را حامل پیام پاسداری از عزت مسلمین بیان کرده و گفت: عاشورا و قیام امام زمان(عج) پیوند ناگسستنی دارند و پیام بزرگ عاشورا مبارزه با قدرت هاتی جهنمی و شیطانی درهر زمین و هر زمان است؛ پس باید روی پای خود ایستاد و این پا را با عصای بیگانه عوض نکرد و بدانیم جبهه دشمن با همین اقتدار و مقاومت است که شکست می خورد.

خطیب جمعه ابرکوه قدرت اتحاد مسلمین را بالاتر از تمام غرب و شرق بیان کرده و گفت: آمریکا در برابر این قدرت هیچ غلطی نمی تواند بکند.

ترامپ بی تجربه جهان اسلام را مانند عربستان می پندارد
وی توطئه دشمن در تجزیه کشورهای اسلامی ونقشه های خائنانه کردستان عراق را خیال واهی وخامی برشمرد و گفت: دشمنان قصد دارند اسرائیل دوم را در منطقه بوجود آورند اما ایران اسلامی وقدرتمند جلو این دسیسه ها ایستاده واجازه خیانت به منافقان و اربابانشان نخواهد داد.

امام جمعه ابرکوه مواضع جدید آمریکا را ناشی از جهالت، عصبانیت و درماندگی ترامپ و تکرار مکرات مقامات پیشین کاخ سفید بیان کرده و افزود: این مواضع چیزی جز عقده گشائی کودکانه به دلیل شکستشان درعراق و سوریه نمی باشد؛ ترامپ بی تجربه خیال می کند که جهان اسلام یعنی عربستان! که برایشان گاو شیردهی است که او را بدوشند و وقتی شیرش تمام شد او را بکُشند! اما مهم این است که امت اسلام این دام های شیطان بزرگ را ببینند و ما باید ملت ایران و جوانانمان را با نقشه های دین زدایانه دشمن آشنا کنیم.

شهادت شهید حججی عزم ملی را برای مقابله با دشمنان بیشتر کرده است
امام جمعه ابرکوه تشییع باشکوه پیکر بی سر شهید حججی را شور عاشورائی امسال مطرح کرد و گفت: شهادت شهید حججی عزم ملت را برمقابله با یزیدیان زمان جزم کرد و تجسم کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا بود؛ جوش و خروش مردمی در عزاداری حسینی، همچون رودخانه ای درمسیر پرپیچ و تاب تاریخ است که هرسال پرشکوه تر از گذشته، درکشور و جهان اسلام جاری می شود و سرانجام به اقیانوس حاکمیت عدل گستر منتظر مهدی آل محمد(ص) ختم می شود.

حجت الاسلام حسینی این شهید بزرگوار را نمونه ای عینی از رویش های انقلاب بیان کرده و افزود: امثال شهید حججی ها حسین گونه، فرهنگ عزت را ترویج می کنند، این زمینه ها در همه جوانان وجود دارد و نباید گذاشت که از دست برود.

وی گفت: روی آوردن به شبکه های فساد، گرفتارشدن در دام شهوت و و حیوانیت، خیانت های خانوادگی وطلاق، بی نظارتی پدر ومادر بر روند مسائل فرزندان؛ همه آسیب های موجودی است که باید هوشیارانه جلو آن ها را بگیریم.

امام جمعه ابرکوه در پایان خطبه های خود ضمن قدردانی از تلاش مسئولین، هیئات عزاداری و همکاری صادقانه صدا وسیما اذعان داشت: امروز به رسم برنامه ای که درهشتم محرم برای ابرکوه مرسوم شده، شاهد پخش مراسم عظیم عزاداری مردم ابرکوه درشبکه های استانی، سراسری و جهانی سیمای جمهوری اسلامی بودیم و در این خصوص ازتلاش همه زحمت کشان و دبیرخانه هشتم محرم امتنان داریم.

گفتنی است صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران کل صدا وسیما ومخابرات و دیگرمسئولین استانی در نمازجمعه این هفته ابرکوه حضور داشتند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد