Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در پی انتشار خبر « تالیف کتاب کار فرهنگی است یا...» صورت گرفت؛

جوابیه «ارشاد ابرکوه» در پی انتشار خبری در سرو ابرکوه+ توضیحات تکمیلی


در پی انتشار خبر«تالیف کتاب کار فرهنگی است یا برگزاری جلسات هفتگی شب شعر؟!» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه جوابیه ای به شرح زیر به سایت سرو ابرکوه ارسال کرد.

سرو ابرکوه، در پی انتشار خبر«تالیف کتاب کار فرهنگی است یا برگزاری جلسات هفتگی شب شعر؟!» در تاریخ 24 آبان 93، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه جوابیه ای به شرح زیر به سایت سرو ابرکوه ارسال کرد.

متن جوابیه اداره فرهنگ و ارشاد ابرکوه بدین شرح است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر محترم سایت سرو ابرکوه
سلام علیکم
در پی درج خبر و گزارشی با عنوان :
تالیف کتاب کار فرهنگی است یا برگزاری جلسات هفتگی شب شعر؟!
خواهشمند است مطلب زیر را جهت روشن نمودن اذهان عمومی انتشار دهید :
در پاسخ به گزارش» تالیف کتاب کار فرهنگی است یا برگزاری جلسات هفتگی شب شعر؟ » که در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه 93 در این تارنما منتشر گردیده که نشان از بی اطلاعی تهیه کننده یا گزارشگر محترم دارد به استحضار می رساند :
بحث رونمایی از کتاب تنها جزء وظیفه ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه هر ارگان فرهنگی می تواند نسبت به رونمایی از کتاب هایی که دارای مجوز هستند اقدام نماید و این در حالیست که گزارشگر محترم از اینکه کتابی توسط اداره کتابخانه های عمومی رونمایی شده اظهار تعجب نموده اند .
علی ایحال باید به استحضار خوانندگان محترم تارنمای سرو ابرکوه برسانیم که کتاب « ولایت تکوینی» در سال 1391 و توسط انتشارات عروج و به همت مولف محترم سرکار خانم شهلا یزدان پناه منتشر و روانه بازار شده است، این درحالی است که تیر ماه سال 92 به درخواست مولف محترم در مراسم افتتاح هفته فرهنگ رضوی استان یزد به عنوان بزرگترین رویداد سال استان یزد در محل مسجد بیرون با حضور استاندار وقت جناب آقای فلاح زاده و مدیر کل وقت  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جناب آقای عبدالحسینی و فرماندار وقت آقای برزگرزاده با حضور مسئولین و اهالی شهرستان این کتاب رونمایی و معرفی و نمونه ای از آن به مسئولین استانی حاضر تقدیم شد که اسناد مربوطه اعم از فیلم و تصاویر مراسم رونمایی که اتفاقا توسط استاندار و مولف محترمه صورت پذیرفته جهت تنویر افکار عمومی ارسال می گردد، علاوه بر آن خوانندگان محترم می توانند با مراجعه به آرشیو همین تارنما به تاریخ 15 تیر 92 گزارش تصویری این مراسم را ملاحظه نمایند. حال اگر مولف محترم انتظار دارند ، بیش از یک بار و با حضور مقامات بالاتر از استان کتاب مورد نظر رونمایی شود آن مسئله ای دیگر است که در توان این اداره نمی باشد.
در پایان ضمن توصیه اکید به خبرنگاران و گزارشگران به تحقیق مطلب قبل از انتشار متذکر می شود که انجام کلیه کارها و برنامه های فرهنگی لازم و ملزوم یکدیگرند که باید به همه آنها و دست اندرکارانش احترام قائل شد، پس جدا کردن امور فرهنگی و هنری با سلیقه شخصی نوعی تخریب در عمل فرهنگی محسوب می شود .
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه

سرو ابرکوه، تنها درصدد انعکاس عینا اخبار بوده و در همین راستا اقدام به انعکاس صحبت های مولف کتاب «ولایت تکوینی»  بدون هیچ دخالتی در اصل آن نموده است.  
توضیحات تکمیلی سرو ابرکوه:
* در
خبر«تالیف کتاب کار فرهنگی است یا برگزاری جلسات هفتگی شب شعر؟!» در تاریخ 24 آبان 93،  قید شده بود: چرا که همه می دانند اکثر کارهای فرهنگی در کشور بیشتر بر عهده ی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان و هر شهری است تا سازمان و ارگان دیگری.

* هنوز برنامه تمام نشده بود که جواب سوالم را از زبان خود نویسنده ی کتاب «ولایت تکوینی» گرفتم.

* نویسنده ابرکوهی کتاب «ولایت تکوینی» در مراسم رونمایی از کتابش گفت: همانطور که شب شعرها برنامه فرهنگی است نوشتن کتاب هم یک کار فرهنگی است. (پس خبرنگار سرو ابرکوه تفکیکی بین برنامه های فرهنگی قائل نشده است)

* اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه بارها وعده رونمایی از کتاب «ولایت تکوینی» را به من داد حتی یک بار در برنامه ای که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مسجد بیرون منزلگاه امام رضا(ع) برگزار شد، مرا دعوت کردند ولی در حد معرفی کتاب..

ولی خود نویسنده بارها تاکید کردند که در حد اهداء کتاب به مسئولین بود حتی برای توضیحات تکمیلی. خبرنگار سرو قبول دارد که باید می نوشت در حد اهداء کتاب....

* با تشکر از اداره ارشاد که از منابع خود سایت سرو ابرکوه استفاده کرده و به "خبر 15 تیر 92" اشاره و عکس های ارسالی را هم از آرشیو همین سایت گرفتند. حتی عکس، فیلم و فایل صوتی در آرشیو منابع سایت موجود می باشد. مخاطبین محترم تارنمای سرو ابرکوه، آیا تصاویر ضمیمه جز این است که نویسنده کتاب در حال اهداء کتابش به استاندار سابق یزد است.

* در پایان باید بگویم سایت سرو ابرکوه در این خبر مدرکی معتبر تر از "صحبت های خود نویسنده در جمع حاضران مراسم رونمایی از کتاب در کتابخانه امام حسن مجتبی(ع)" ندارد.




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


زهرا
من که متوجه نشدم چطور شد مگه هر که حرفی بزنه سنده که اعتبار خبرتون و به حرف های یه شخص منوط کرده اید من به عنوان یه همکار معتقدم خبر باید موثق و غیر قابل انکار باشد نه به هر قیمتی خبری منتشر بشوذ. اصل گزارش خوب بود ولی انتقاد انتقادی نبود که در حوزه خبر معتبر باشد.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۹/۴ ۰۸:۰۵.
ههشهری
با سلام...
مسئولین محترم شهر ما!
لطفا جنبه انتقادانه خود را تقویت کنند و بهشون برنخوره وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شه...
خبرنگاران محترم هم خبرها را جوری بزنند که مسئولین بهشون بر نخوره!!!!
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۹/۴ ۰۷:۵۶.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد