Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

منتشر شد

جوابیه شرکت فراگیر سرو قامت ابرکوه


در این خبر جوابیه شرکت سرو قامت ابرکوه را در خصوص صحبت های یکی از بزرگترین سهامداران این شرکت بخوانید.

به گزارش سرو ابرکوه، چندی پیش گفتگویی با یکی از سهامداران شرکت سرو قامت ابرکوه، در این سایت منتشر شد، که در حال حاضر صاحب 22 هزار و 45 سهم از شرکت مذکور می باشد، که این شرکت نیز 15 درصد سهام شرکت پالایش نفت و گاز (جی تی ال) ابرکوه را دارا می باشد. اکنون جوابیه این شرکت را در پاسخ به صحبت های این سهامدار در این خبر بخوانید.

جوابیه خبر اخیر مربوط به پالایشگاه جی تی ال ابرکوه و شرکت فراگیر سروقامت
روابط عمومی شرکت تعاونی فراگیر سروقامت ابرکوه با ارسال متن زیر، در پاسخ به خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه مورخ 14/10/94 با عنوان "مرد ابرکوهی که بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم شد..." جوابیه ای را به این پایگاه ارسال نموده که متن کامل جوابیه بدین شرح می باشد:


باسمه تعالی
مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه
با سلام و احترام، ضمن تشکر از زحمات شما در راستای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم، ما نیز به سهم خود از حساسیت و پیگیری تان نسبت به موضوعات و پروژه های شهرستان و موضوعات کلان میهن اسلامی خرسندیم، اما در خصوص خبر و اظهارات یکی از سهامداران محترم شرکت تعاونی فراگیر سروقامت که در تاریخ 14/10/94 و با عنوان "مرد ابرکوهی که بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم شد..." در سایت سرو ابرکوه منتشر شده است، شاید بهتر بود قبل از انتشار خبر، حداقل طی تماس تلفنی با شرکت تعاونی نسبت به صحت و سقم مطالب و رعایت حقوق مادی و معنوی بیش از هفت هزار سهامدار این شرکت دقت بیشتری می نمودید و چون به خوبی می دانید بعضی از مطالب مندرج، مربوط به این شرکت نبوده و با وجود اطمینان به حسن نیت شما، ترتیب و چینش فعلی موضوعات ممکن است خواننده را دچار اشتباه و تردید کند، لذا نکاتی در جوابیه خبر منتشر شده، نسبت به اظهارات آقای حبیب فلاحزاده و موضوعات دیگر ارسال می گردد، که خواهشمند است جهت انجام رسالت اطلاع رسانی صحیح که همواره مد نظر شما نیز بوده و هست در وب سایت سرو ابرکوه منتشر گردد.


1- در رابطه با تیتر خبر که درج شده بود "مرد ابرکوهی که بالاجبار دارای 22 هزار و 45 سهم شد" و همچنین بخش دیگری از متن " آن هم با پرداخت 67 میلیون تومان" این موضوع کاملاً تکذیب می گردد و لازم به ذکر است که خرید سهام یک فرایند اختیاری است و متقاضیان با پرداخت نقدی، صاحب میزان سهام درخواستی خود می شوند و رویه این شرکت نیز چنین بوده است. آقای حبیب فلاحزاده با پرداخت 208 میلیون تومان صاحب سهامی شده است که اکنون با سود و ارزش افزوده آن بالغ بر 300 میلیون تومان ارزش دارد، و این شرکت تا مردادماه سال جاری اعضایی که درخواست بازخرید سهام خود را داشته اند را با سود و ارزش افزوده 50 درصدی تسویه حساب نموده است. البته عدم نقدینگی در سطح کشور در چند ماه اخیر بر هیچ کس پوشیده نیست ولی با این وجود شرکت فراگیر سروقامت تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان اصل پول و سود و ارزش افزوده را به متقاضیان بازخرید سهام پرداخت نموده و همه تلاش خود را بر این داشته که دارایی های خود را حفظ نماید و هم اکنون تمام دارایی های شرکت به قوت خود باقیست و مبلغ فوق از محل بازگشت سود و ارزش افزوده سرمایه گذاری های شرکت پرداخت شده است.


2- در رابطه با بخشی از متن خبر که عنوان شده "مسئولین منکر وعده های خود شدند" و همچنین بخش دیگری که ذکر شده بود "در زمان خرید سهام، مدیرعامل شرکت سروقامت خاطر نشان کرده بود: افراد می توانند در صورت انصراف، سهام خود را با 20 درصد افزایش قیمت به شرکت سروقامت واگذار نمایند." نیز تکذیب می گردد، چرا که هیچ شرکتی نمی تواند چنین وعده ای بدهد، ولی عملاً شرکت تا چند ماه گذشته که دارای نقدینگی بود همانطور که گفته شد نه با 20 درصد بلکه با 50 درصد سود و ارزش افزوده، سهام را بازخرید کرده است. لازم به ذکر است شرکت سروقامت در ابتدا با 10 درصد سود و بعد از مدتی با 20 درصد و ... و هم اکنون در سال 94 با گذشت زمان و تحصیل سود بیشتر، با پرداخت 50 درصد سود و ارزش افزوده، سهام درخواستی را بازخرید نموده است.


3- در خصوص ادعای آقای فلاحزاده مبنی بر اینکه "هر ماه به جای پرداخت سود، تنها سهام مرا زیادتر کردند" نیز به کل تکذیب می گردد، زیرا شرکت برای جلوگیری از تضییع حقوق درخواست کنندگان بازخرید سهام، هر شش ماه یک بار، اموال شرکت را ارزیابی و تا کنون فقط یک بار اقدام به پرداخت سود نموده است، که طی آن تقریباً 400 میلیون تومان سود به بخشی از سهامداران پرداخت شده و تقریباً به همین مبلغ نیاز بود که در مرحله ی اول همه اعضاء محترم سود خود را دریافت کنند، اما بدلیل پرداخت نقدی به سهامدارانی که با توجه به وضعیت سخت اقتصادی جهت فروش سهام خود مراجعه کردند و سهام آنها توسط شرکت خریداری شد، امکان پرداخت سود بقیه اعضاء محترم فراهم نگردید. ضمناً از بین بیش از 7 هزار سهامدار، فقط به دو نفر و به درخواست خودشان به جای سود، سهام شرکت داده شده آن هم در یک مرتبه، نه هر ماه و...


4- و اما درخصوص شکایت ایشان، براساس ماده 57 قانون بخش تعاونی و بند 14 ماده 9 قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مرجع رسیدگی و داوری بین اعضاء و تعاونی ها، اتاق تعاون می باشد که این موارد قانونی به اطلاع آقای فلاحزاده نیز رسانده شده است.


نکاتی در خصوص پالایشگاه جی تی ال ابرکوه
در ابتدای فروش سهام پالایشگاه قرار بود که به تمامی سهامداران اعم از شرکت سروقامت و غیره برگ سهام پالایشگاه داده شود اما پس از گذشت 8 ماه از فروش سهام، چون شرکاء دیگر پالایشگاه که مالک 85 درصد سهام پالایشگاه هستند، هیچ آورده ای اعم از نقدینگی و تجهیزات نیاوردند مسئولین سروقامت جهت حفظ سرمایه سهامداران خود اقدام به ارائه برگ سهام فراگیر سروقامت نمودند و همانطور که توسط نائب رئیس شرکت آقای مهاجری در اولین مجمع عمومی سروقامت در مصلی اعلام شد، سرمایه سهامداران نیز به صورت موقت در بخش های مختلف سرمایه گذاری شد، تا از استهلاک سرمایه مردم جلوگیری شود و مقداری سودآوری نیز داشته باشد تا هر زمان ساخت پالایشگاه به مرحله ی اجرایی رسید، سرمایه ی مردم به پروژه ی پالایشگاه بازگردانده شود.


هر چند که سروقامت تنها 15 درصد سهام پالایشگاه را داراست و مسئولین آن هیچ سمتی در هیئت مدیره پالایشگاه ندارند، با این وجود مسئولین سروقامت در این چند سال پیگیری های متعددی از مسئولین استان داشتند، ولی به نتیجه ای نرسیده اند و طی دو سال گذشته پیگیری های مدیرعامل سروقامت در سطح بالاتری با مسئولین دیگر از جمله معاون محترم وزیر تعاون جناب آقای مهندس کلانتری در تهران صورت گرفته و هنوز نیز ادامه دارد که نمونه ای از آن که مربوط به 2 ماه گذشته می باشد در ذیل آورده شده است.

 

 

روابط عمومی سروقامت در همین جا به اطلاع خبرگزاری ها و خبرنگاران محترم شهرستان می رساند که آماده پاسخگویی به سوالات و بیان عملکرد این شرکت می باشد. همچنین در چند هفته آینده مجمع عمومی شرکت سروقامت برگزار می گردد، که کلیه موضوعات اعم از مالی و غیره با تمام جزییات به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

پایگاه خبری سرو ابرکوه، ضمن تشکر از شرکت سرو قامت، در خصوص پیشنهادشان جهت هماهنگی و اطلاع از صحت و سقم خبر مربوطه، به اطلاع می رساند که این سایت خبری، در راستای رسالت خود مبنی بر اینکه رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشد، با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راه اندازی شده است.


 انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 3.6666666666666665 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد