Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره اوقاف ابرکوه:

حساسیت تاریخی مردم در قبال موقوفات کم رنگ شده است


رئیس اداره اوقاف ابرکوه گفت: اگر موقوفات در شهرستان احیا شود به طور قطع فقر ریشه کن شده و مراسم دینی و فرهنگی بیش از گذشته رونق می گیرد.

ابطحی رئیس اداره اوقاف شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه به چگونگی اهمیت دادن مردم به موقافات در گذشته و اعتقادات راسخ آن اشاره کرد و اظهار داشت: حساسیت تاریخی مردم نسبت به حفظ و نگهداری موقوفات به عنوان یکی از مؤلفه های تأثیر گذار در شکل گیری فرهنگ و تمدن اسلامی کم رنگ شده است.


ابطحی خاطر نشان کرد: در گذشته مردم نه تنها به حریم موقوفات تعرضی نداشتند بلکه حتی المقدور از اراضی وقفی به عنوان مسیر تردد استفاده نمی کردند و این به خاطر ایمان و اعتقاد محکمی است که در اعماق قلب و وجودشان ریشه دوانده بود؛ اگر زمانی مجبور می شدند از محل موقوفات تردد کنند، پس از عبور کفش های خود  را بهم می زدند تا مبادا گرد و غبار وقفی بر روی آن با قی مانده باشد.


وی تأکید داشت: اگر موقوفات در شهرستان ابرکوه مانند گذشته احیا شود به طور قطع و یقین فقر ریشه کن می گردد؛ همچنین کلیه مراسم های دینی و فرهنگی از جمله محافل جشن در اعیاد مذهبی و محافل تعزیه در سوگورای اهل بیت (ع) بیش از گذشته رونق می گیرد.


ابطحی تصریح کرد: وقف کارکردهای متنوعی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی دینی، اقتصادی و حتی سیاسی دارد؛  در حوزه اجتماعی وقف به عنوان یک گزاره دینی و یک نهاد اجتماعی در جهت توسعه عدالت اجتماعی با ایجاد یک منبع در آمدی برای عامه مسلمین و نیازمندان فاصله طبقاتی بین اغنیا و فقرا را کاهش داده و سهم بسزایی در جلوگیری از تمرکز ثروت و انباشت سرمایه در دست ثروتمندان دارد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه از مستأجرین و متصرفین املاک وقفی تقاضا کرد در اسرع وقت نسبت به پرداخت دیون خود و حقوق موقوفه اقدام نمایند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد