Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

آيت‌الله ناصري در خطبه های نماز جمعه یزد:

حفاظت از افکار و اندیشه‌های امام وظیفه‌ای همگانی است/ اجازه ندهیم عده ای آنها را وارونه جلوه دهند


نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: بايد مراقب باشيم تا عده اي، افكار و انديشه هاي امام را وارونه جلوه ندهند.باید در منابر و رسانه‌ها، افکار امام را مطرح کنیم تا نسل جدید بیشتر با آن آشنا شوند و افراد نتوانند آن را تحریف کنند.

به گزارش سروابرکوه، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد بر ضرورت حفظ اندیشه‌های امام تاکید کرد و اظهار داشت: دشمن همواره در تلاش است تا چهره و راه امام خمینی (ره) را برای ما کمرنگ کند اما همه ما وظیفه داریم از افکار و اندیشه های امام راحل حفاظت کنیم و اجازه ندهیم عده ای آنها را وارونه جلوه دهند.

ناصری بیان کرد: بر روحانیون، وعاظ، نزدیکان و یاران امام لازم است تا در منابر و رسانه‌ها، افکار امام را برای نسل امروز تشریح کنند تا عده‌ای نتوانند با سخنان خود این افکار را تحریف کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: همه آنهایی که مسئول مذاکره هستند و برای مذاکره به اجلاس‌ها می‌روند، باید به این مسئله مهم توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: به همه مسئولان تذکر می‌دهم که جهاد اقتصادی داشته باشند و دور هم بنشینند و برای مقاوم کردن تولید داخلی برنامه‌ریزی کنند و به اختراعات و ایده‌های جوانان نگاه کرده و از آن استفاده کنند و سازندگی کشور را بیش از پیش کنند.

ناصری تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا از کنار تلاش خود، وابستگی ما به بیگانگان کمتر شود و به اقشار مختلف کمک شود تا همگان بتوانند در مقابل مشکلات ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: اگر آنچه را که بیگانگان ما را از آن تحریم کرده‌اند، بسازیم، آنگاه تحریم‌ها دیگر بی‌معنا خواهد بود و ایران می‌تواند استقلال خود را در هر شرایطی حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه ولایت عنوان کرد: عید غدیر که در واقع از آن به عنوان عید ولایت نیز یاد می‌شود، روز عنایت بزرگ خدا به بندگان است زیرا ولایت یکی از ارکان دین است .

ناصری عنوان کرد: اگر پیامبر اسلام (ص)، ولایت را اعلام نمی‌ کرد، رسالتش که در طول ۲۳ سال برای آن زحمات بسیاری کشیده بود، ناتمام می‌ ماند و این امر سبب می شد انسانها به گمراهی بیفتند.

امام جمعه یزد یادآور شد: دشمنان از همان زمان هم کم نبودند و در صورتی که امام و رهبر برای جامعه تعیین نمی شد، دشمنان از گروه انس و جن، مسلمانان را به تشتت آرا و متفرق شدن می انداختند و با تفرقه در عقاید مسلمانان، ریشه دین را از میان بر می داشتند.

خدمات امام صادق (ع) و امام کاظم (ع)، دین اسلام را سرپا نگه داشت

وی تاکید کرد: اکنون نیز شاهد این تفرقه ها هستیم و اگر خدمات امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) نبود، اکنون دینی برای ما باقی نمانده بود.

ناصری خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمن اکنون تا حدی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و عقاید آنها موفق شده اما با وجود ولایت، دین محکم می شود.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) به جز مسئله غدیر، دستورات کلی نیز به ما داده است که به بسیاری از آنها عمل نکرده ایم به عنوان نمونه پیامبر اسلام با طرح حدیث ثقلین، بر تمسک مسلمین به قرآن خدا و اهل بیت (ع) برای جلوگیری از گمراهی تاکید داشت اما می بینیم که اهل سنت به این دستور پیامبر عمل نکرد.

اهل سنت در تعیین خلیفه، عدل و معصومیت را مدنظر قرار نداد

خطیب جمعه یزد بیان کرد: سئوال این است که چرا اهل سنت، خلافت را از رسالت جدا کرد و در خلیفه بودن فقط حفظ کشور اسلامی را مدنظر قرار دادند و عادل و معصوم بودن را برای خلافت در نظر نداشتند همانطور که یزید و معاویه اینگونه بودند.

وی تاکید کرد: اهل سنت، اصل امامت را بر مبنای سیاست گذاشت و به حدیث پیامبر (ص) در این زمینه عمل نکرد و افراد دیگری را به عنوان خلیفه معرفی کردند.

ناصری تصریح کرد: شما که به حدیث ثقلین اعتقاد دارید، چرا به آن عمل نکرده و نمی کنید در حالی که حدیث ثقلین با اعتقادات شما منافاتی ندارد.

وی بیان کرد: چرا شما به سراغ شریح قاضی و ابوحریره رفتید و دستور صریح پیامبر را منکر شدید.

اهل سنت امامت و قرآن را طبق دستور صریح پیامبر (ص) کنار خود داشته باشند

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اکنون نیز سلطانی را برای خود انتخاب کنید ولی امامت و قرآن را در کنار هم داشته باشید و اطاعت کنید و اگر غیر از این باشد، با پیامبر (ص)، مخالفت صریح کرده اید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامی که امام خمینی (ره) در چهارم آبان کرد و باعث تبعید ایشان شد، افزود: امام در مورد وام سنگینی که حکومت می خواست از وین بگیرند و به دنبال آن به اقتصاد ایران سلطه پیدا کنند، چند نفر را به تهران فرستاد تا اطلاعات کامل کسب کنند.

وی با بیان اینکه فریاد امام پس از آگاهی از اصل قضیه بلند شد و دولت مجبور شد دست از اصل کاپیتولاسیون بردارد اما در نهایت امام را نیز به ترکیه تبعید کرد.

ناصری همچنین شهادت شهید فهمیده، نوجوان ۱۳ ساله را نیز گرامی داشت و افزود: آموزش و پرورش اکنون باید هوشیار باشد زیرا دشمن اکنون بر روی نوجوانان ما کار می کند و به وسیله ماهواره و اینترنت در جامعه مشکل ایجاد می کند و اعتقاد بچه های ما را از بین می برد.

منابع:مهر و فارس




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد