Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت عنوان شد

خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی ابرکوه، نیازمند اطلاع رسانی است


رئیس اداره منابع آب ابرکوه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت ابرکوه بر ضرورت اطلاع رسانی کشاورزان ابرکوهی از خموشی یکماهه چاه های کشاورزی این شهر در دی ماه خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، نوزدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان و پنجمین جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت ابرکوه تشکیل شد.

محمد حسین بافری رئیس اداره منابع آب ابرکوه در نوزدهمين جلسه شورای حفاظت منابع آب اين شهرستان گفت: شورای حفاظت منابع آب شهرستان ها بدلیل حضور فرماندار، دادستان،  فرماندهی انتظامی و روسای ادارت کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، برق و شرکت سوخت پس از شورای تامین شهرستان، بالاترین مرجع تصمیم گیری در سطح شهرستان ها ست که این موضوع فرصت مناسبی جهت پیگیری و اخذ حمایت مقامات شهرستانی در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت و حراست از این منابع حیاتی است.

باقري با اشاره به این مطلب كه خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی در جلسه فروردین ماه سال جاري  از سوي اداره منابع آب ابركوه به شورای حفاظت  پيشنهاد شده و تا کنون نیز چندین جلسه شورا به اين  موضوع و چگونگی اجرای آن اختصاص يافته، افزود: به منظور اجرای اين طرح با توجه به تعداد چاه های کشاورزی ابرکوه و پراكندگي آن ها با يكديگر، اكيپ گشت و بازرسی و كارشناس اداره منابع آب ابرکوه از ابتدا شهریورماه سال جاري، عملیات شارژ و کالیبراسیون را بر روی کنتورهای نصب شده آغاز كرد.

وي ابرازداشت: مواردی از جمله مغایرت قانونی نصب آب شیرین کن بر روی چاه های کشاورزی شهرستان، برخورد با تانکرهایی که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش آب می نمایند، چاه های کشاورزی که مبادرت به اضافه برداشت، عدم نصب لوله یریز مناسب، انتقال آب به اراضی غیر آبخور و یا عدم تعیین تکلیف چاه قدیمی نموده اند نيز به تخلفاتشان رسيدگي  مي شود.

باقری در ادامه افزود: باتوجه به  اینکه بزرگترین دشت پایلوت استان دشت ابرکوه مي باشد براساس اعلام وزارت نیرو، علاوه بر تشکیل شورای حفاظت منابع آب، به منظور استفاده از نقطه نظرات نماینده کشاورزان، نماینده مجامع دانشگاهی و نماینده خانه کشاورز، شورایی تحت عنوان شورای هماهنگی دشت پایلوت نیز در ابرکوه برگزار می گردد.

باقری با اشاره به تشکیل پنجمین شورای هماهنگی دشت پایلوت ابرکوه افزود: در این جلسه چگونگی تعامل و مشارکت با کشاورزان و دامداران در طی خاموشی یک ماهه موردبررسي قرارگرفت و مقرر شد ابتدا جهت اطلاع رسانی کامل به کشاورزان از طرف فرمانداری، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای پیامک های جداگانه به کشاورزان ارسال گردد.

به گزارش یزد فردا، همچنین مصوب شد جلسه ي توجیهی با کشاورزان و همچنین واحدهای دامداری مستقر در مزارع کشاورزی تا قبل از دی ماه برگزار گردد.

درادامه درخصوص استفاده از ظرفیت های مشارکت عمومی جهت ترویج استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی و استفاده از تریبون های مساجد و اماکن مذهبی توسط روحانیون و مبلغین مقرر شد در جلسات آينده از سازمان تبلیغات اسلامی نیز در شورای هماهنگی دشت پایلوت دعوت و با حضور آن سازمان تصمیم گیری شود.

لازم بذكراست شوراي حفاظت منابع آب با 7 مصوبه وشوراي هماهنگي پايلوت دشت ابركوه با 2 مصوبه به پايان رسيد.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد