Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در سال جاری؛

خرید 8 هزار تن گندم از کشاورزان ابرکوهی / مقام اول گندم کاران ابرکوهی در استان


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از مجموع 13 هزار تن گندم خریداری شده در استان یزد تاکنون شهرستان ابرکوه با هشت هزار تن مقام اول استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با برنامه ریزی که در دولت یازدهم در جهت خرید گندم از کشاورزان انجام شد کشاورزان طی دوسال گذشته فروش گندم خود را به دولت تا 90 درصد افزایش داده اند.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش هشت هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان این شهرستان توسط پنج مرکز خرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی خریداری شده است ، اظهار کرد : بیش از 65 درصد گندم خریداری شده استان در ابرکوه با قیمت تضمینی از قرار هر کیلوگرم 11 هزار و 500 ریال خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ادامه داد : در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بصورت مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافت.

این مسوول اضافه کرد : با احتساب سه هزار و 700 کیلوگرم در هکتار مقدار 12 هزار تن گندم از کشتزارهای این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه 15 درصد اراضی گندم در پی کاهش نزولات جوی و سرمازدگی در اسفند ماه سال گذشته کاهش یافته است، افزود : تداوم خشکسالی و آفت آبهای زیر زمینی و تغییر الگوی کاشت سطح زیر کاشت گندم از 5 هزار و 700هکتار به سه هزار و 250 هکتار کاهش یافته است.

شهرستان ابرکوه قطب تولید کننده گندم استان یزد می باشد ونقش بسزایی ر تولید محصولات زراعی و دامی دارد.

17هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد که 4 هزار و 500 هکتار آن باغ میوه است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد