Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

در جامعه قرآنی مردم باید خودشان نیازهایشان را از قرآن استخراج کنند


عضو شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: جامعه ای که فرهنگ قرآنی پیدا می کند، مردم آن باید بتوانند خودشان نیازهایشان را از قرآن استخراج کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، دکتر محمد علی خواجه پیری عضو شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور در جمع قرآن آموزان اظهار داشت: یکی از افتخارات من این است که امروز توفیق حضور در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین(ع) نصیبم شد و در رابطه با این موسسه باید بگویم یکی از موسسات نمونه کشوری است که با سال ها سابقه فعالیت های مطلوب و موثری در زمینه توسعه فرهنگی قرآنی در جامعه داشته است.
خواجه پیری افزود: اساسی که این موسسه بنیان گذاشته است، یکی از بزرگترین موسسات قرآنی کشور و مجتمعی است که می تواند در آینده خیر و برکت بسیار داشته باشد و ما هر آنچه در توانمان باشد در خدمت مسئولین این موسسه خواهیم گذاشت چرا که این موسسه چراغی برای کل کشور است.
وی تصریح کرد: جامعه ای که فرهنگ قرآنی پیدا می کند باید دو رویکرد داشته باشد، یکی اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی و دیگر اینکه مردم بتوانند خودشان نیازهایشان را از قرآن استخراج نمایند. این دو کار بزرگ نیاز به زیر ساخت هایی دارد که هم اکنون در حال انجام می باشد و بنیاد خاتم الاوصیاء که زیر نظر رهبری است بخش عمده این مسولیت ها را برعهده دارد که در نهایت با همکاری دیگر ارکان نظام، چه دولتی و چه غیر دولتی اهداف فوق محقق شود.
وی در ادامه تاکید داشت: در حوزه قرآن کریم در کشور اتفاقات بسیار جالبی در حال انجام می باشد، همچون شروع به کار شورای توسعه فرهنگ قرآن تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی/ تشکیل کمیته های مختلف در وزارت های ارشاد، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات/ تدوین اهداف عمومی آموزش قرآن کریم که در حال بارگزاری می باشد و به زودی بر روی سیستم آموزش و پرورش مورد عمل قرار خواهد گرفت و یک تغییر اساسی به نظام آموزش قرآنی کشور می هد.
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد خاتم الاوصیا در پایان اذعان داشت: اساس طرح مذکور چنین است که در سال آخر دبیرستان هر دانش آموز بتواند قرآن را بخواند، همه قسمت های آن را بفهمد و همچنین عامل به قرآن باشد؛ در مجموع در قرآن تدبر کند و زیبایی آیه های آن را درک کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد