Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

دفاع اروپایی ها از برجام؛ دفاع از منافع اقتصادی خودشان است/عاشورا روز مدگرایی و خودنمایی نیست


امام جمعه بخش بهمن گفت: دفاع اروپایی ها از برجام در واقع دفاع از منافع اقتصادی خودشان است، لذا مسئولین باید مراقبت کنند و فریب اتحادیه اروپا را نخورند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این تصور غلط بود که عده ای فکر می کردندف می توان با آمریکا کنار آمد و سازش کرد و اگر امتیازی داده شود آمریکا دست از لجاجت بر می دارد.

علیزاده تصریح کرد: امروز هر چه جلوتر می رویم بیشتر به حرف امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ایمان می آوریم و می رسیم که آمریکا شیطان بزرگ است و حاضر نیست دست از گردنکشی و قلدری بردارد چه امتیاز بدهید چه ندهید آمریکا به کشور ما ظلم خواهد کرد.

امام جمعه بخش بهمن افزود: نکته دیگر سخنان رهبر انقلاب این بود که بدعهدی و لجاجت فقط به شخص ترامپ محدود نمی شود، بلکه این خوی آمریکاست و فرقی بین روسای جهور آمریکا وجود ندارد، رئیس جمهور قبلی آمریکا که خودش را فردی با نزاکت و موجه جلوه می داد در دوران ریاست جمهوری اش تا توانست علیه برجام اقدام کرد آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد چون انقلاب منافع آمریکا در ایران را بر هم زد و به خواسته های این کشور تمکین نکرد.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال تغییر این نظام بوده و مسائل هسته ای بهانه است اذعان کرد: ملت و مسئولین بدانند که جمهوری خواه و دموکرات، ترامپ و اوباما همه یکی هستند، حتی اتحادیه اروپا هم مورد اعتماد نیست چرا که اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا جانب آمریکا را می گیرد؛ مسئولین باید مراقبت کنند و فریب اتحادیه اروپا نخورند.

امام جمعه مهردشت دفاع اروپایی ها از برجام را دفاع از منافع اقتصادی خود بیان کرد و گفت: اروپایی ها مانند آمریکا در تضعیف توان دفاعی ایران هم موضع هستند، ضمنا حرف از مذاکره مجدد و برخی ایرادات به برجام توهم و خوش خیالی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به اول ماه صفر و سالروز ورود كاروان اهل بيت امام حسين(ع) به شام اشاره کرد و گفت: مردم شام با ورود اسرا که همان اهل بیت(ع) بودند شهر را زیور بستند، در حالی كه جامه نو پوشیده بودند و خود را آراسته کرده به دیدن اسرار رفتند.

چرا عده ای به تاسی از مردم شام، روز عاشورا آرایش می کنند؟
خطیب جمعه مهردشت با انتقاد از کسانی که در روز عاشورا به آرایش می پردازند گفت: خودنمایی و آرایش کار مردم شام بود که به دیدن اسرا رفتند، پس چرا عده ای نمی خواهند متوجه شوند که ایام عزای اهل بیت علیهم السلام خصوصا تاسوعا و عاشورا روز مد، مدگرائی و روز خودنمایی نیست؛ اگر کسی مصیبت ابی عبد الله(ع) را درک کند هیچ وقت حاضر نمیشود در روز عزایش ظاهر خود آرایش کند و با بدحجابی نمایان شود.

وی به 4 آبان سالروز اعتراض و افشاگرى امام خمينى(ره) عليه پذيرش قانون كاپيتولاسيون در سال 1343 پرداخت و گفت: مجلس رژيم ستم شاهي، اين قانون را به تصويب رساند که در سايه چنين قانوني امريکائي ها هر غلطي را مي توانستند در ايران انجام دهند و کسي حق اعتراض و بازخواست نداشت. لذا امام (ره) در مدرسه فيضيه و مسجد اعظم فرمودند که اين قانون براي ملت ايران ذلت و سرشکستگي می آورد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد