Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه بخش بهمن:

دولت عربستان مسئول فاجعه منا است/مهمترین خروجی نشست سازمان ملل «وحدت امت اسلامی» علیه آل سعود باشد


امام جمعه بخش بهمن گفت: همزمان با واقعه تلخ منا، سران کشورهای اسلامی در مقر سازمان ملل جمع شده اند که مهم‌ترین خروجی این نشست می‌تواند وحدت کشورهای اسلامی علیه بی لیاقتی آل سعود باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: اتفاقی که روز گذشته در سزمین منا رخ داد، منجر به کشته شدن بیش از 131 نفر از هموطنان و زخمی شدن 60 نفر شد و عجیب اینکه دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل کرده و اجازه ورود و دخالت هلال احمر کشورمان را نداده است.

وی رخ دادن سه حادثه فاجعه منا، سقوط جرثقیل و جنگ یمن را نشان دهنده سوء مدیریت دولت عربستان عنوان کرده و افزود: رخ دادن این حوادث دلخراش به دلیل حکومت کردن «جوانان بی‌تجربه» در این کشور است و نشان از ناتوانی این دولت در اداره امر مهم حج دارد.

حجت الاسلام علیزاده رخ دادن این حوادث را بهترین زمان حضور محاکمه آل سعود بیان کرد و افزود: مسئولان عربستانی تلاش می‌کنند علت  این حادثه را عمل نکردن گروهی از حجاج به دستور العمل‌های مربوط به برگزاری مراسم و بی نظمی متهم بیاندازند.

وی به حقیقت ماجرا اشاره کرد و گفت: ولی حقیقت را باید در روزنامه «الدیار» لبنان دید که در گزارشی علت این حادثه را حضور کاروان «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد سعودی، پسر شاه و وزیر دفاع دانست که با بیش از 350 محافظ  وارد منا شده و این کار سبب تغییر حرکت حجاج و در نتیجه تلنبار شدن، زیر دست‌و پا ماندن و نهایتا مرگ صدها حاجی می شود.

علیزاده افزود: لذا مقام معظم رهبری فرمودند دولت عربستان باید مسئولیت این فاجعه بپذیرد  و بداند مسئولیت مدیریت غلط این فاجعه بر عهده وی بوده است.

خطیب جمعه مهردشت حضور رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل را فرصتی مناسب برای همزبانی کشورهای مسلمان علیه آل سعود عنوان کرد و گفت: همزمان سران کشورهای اسلامی از جمله رئیس جمهورکشورمان در مقر سازمان ملل جمع شده اند که بهترین زمان برای هم زبانی کشورهای اسلامی علیه آل سعود است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین خروجی نشست عمومی سازمان ملل می‌تواند وحدت کشورهای اسلامی علیه بی لیاقتی آل سعود باشد.

علیزاده در ادامه خطبه های خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا برای حفظ ارزش ها رفتند اما امروز به راحتی ارزش ها زیر پا گذاشته م یشود کوچه به اسم شهید، خیابان به اسم شهید، افرادی منتسب به شهید هست اما سبک زندگی شهید فراموش شده است.

وی افزود: امروز دشمنان به دنبال نفوذ در کشور به خصوص نفوذ اقتصادی و سیاسی و از همه مهمتر نفوذ فرهنگی هستند، حال اگر هر مسئولین وظیفه خود را به نحو احسن انجام ندهند در حق این شهدا جفا کرده و باید در محضر خدا پاسخگو باشد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد