Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

همزمان با دهم ماه مبارک رمضان صورت گرفت

روایت تصویری از مراسم «خدیجه، مادر امت» در آستان مقدس امامزادگان مهردشت(ع)


مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) در جوار آستان مقدس امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) در شام رحلت آن حضرت برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، در راستای تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت، ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها، همزمان با شب رحلت آن بانوی بزرگوار در شب  دهم ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه، مادر امت» در آستان مقدس امامزادگان سید احمد و سید محمود (س)با حضور خیل عاشقان به این بانوی بزرگوار برگزار شد.

حجت الاسلام زهرا پور مبلغ  اعزامی از قم در مورد شخصیت این بانوی بزرگوار و تأثیر ایشان در اوایل رسالت پیامبر(ص) گفت: حضرت رسول اکرم(ص) 24 سال با حضرت خدیجه زندگی کرد و تا زنده بود به احترام او همسر دیگری اختیار نکرد.

وی افزود: بعد از رحلت آن بانوی گرامی نیز پیامبر صلی الله علیه و آله او را فراموش نکرد و دائماً به یاد او بود؛ در سفینه البحار جلد 1 ازعائشه چنین نقل شده است: رسول خدا از خانه بیرون نمی رفت، مگر اینکه خدیجه را به نیکی یاد می کرد و برای او استغفار می نمود. روزی از او یاد کرد من حسد بردم و گفتم: خداوند جایگزین آن پیرزن به تو عطا کرده است!! پیامبرشدیداً خشمگین شد.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان شهرمهردشت، مادران و همسران شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد