Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یک کارشناس مسائل سیاسی در یزد؛

روز ملی فناوری هسته‌ای؛ تجلی «ما می‌توانیم» جوانان ایرانی است


یک کارشناس مسائل سیاسی در یزد با اشاره به دهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: در این روز دانشمندان جوان ایرانی با اتکا به دانش و امکانات بومی شعار «ما می‌توانیم» را به اثبات رساندند.

به گزارش سرو ابرکوه، دکتر اکبر غفوری در مصاحبه با خبرنگار یزدبانو، روز ملي فناوري هسته‌اي را فرصتي براي قدرداني يكايك ايراني‌ها از هم، براي استقامت و پايمردي در مسيري سخت و دشوار عنوان کرد و افزود: این روز را حاصل خون شهدایی است که با همدلي، استقامت و پيگيري آرمان‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي، به هدفي والا يعني هسته اي شدن ايران اسلامي دست يافتند.

وی با اشاره به این مطلب که کشورهاي قدرتمند هیچ‌گاه تصور نمي کردند روزي دانشمندان جوان ايراني با اتکا به دانش و امکانات بومي اين انحصار را بشکنند، تصریح کرد: نسل امروز به اثبات رسانيد که فرزند خلف نسل گذشته است.

غفوری گفت: انرژي هسته‌اي از جمله مطمئن‌ترين و پاك‌ترين انرژي‌هايي است كه مي‌تواند كمبود و حتي خلاء انرژي‌هاي فسيلي را جبران نموده و جمهوري اسلامي ايران نيز با درك ضرورت استفاده از اين انرژي مدرن، در جهت دستيابي به آن كوششي بي‌وقفه و خستگي ناپذير را آغاز كرده است.

وی داشتن روحیه اعتماد به نفس ملت بزرگ ایران را ازجمله دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ جمهوري اسلامي ايران داشته باشیم شاهد به کارگیری بعضی از ابزارها در راستای سلب اعتماد به نفس از سوی دشمنان هستیم.

این کارشناس سیاسی یکی از برکات انقلاب اسلامی را توصیه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر شعار«ما می‌توانیم» دانست و افزود: خوشبختانه ما ايراني ها در طول تاريخ ثابت کرده ايم که هرجا خواسته ايم، توانسته ايم قله هاي موفقيت را فتح کنيم.

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از سردمداران جهانی قلمداد می‌شود، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا بر توانمندی‌های  خویش توانسته است دستاوردهای بسیار متعدد و متنوعی را در عرصه پیشرفت علمی کسب نماید.

غفوری تصریح کرد: امروزه جمهوري اسلامي ایران  تنها کشور خاورميانه است که با خوداتکايي در فناوري هسته اي توانسته است با وجود همه تهديدها و تحريم ها، به باشگاه کشورهاي هسته‌اي دنيا وارد شود و بیش از نوزده هزار سانتريفيوژ فعال در عرصه فناوری هسته‌ای را کسب نماید.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد