Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

زنان در سبک زندگی مهدویت حرف اول را می زنند


امام جمعه ابرکوه در خصوص نقش بانوان در زندگی منتظران گفت: جایگاه ارزشی زن و مادران در اسلام و جامعه اسلامی بسیار والا و بالاست و این قشر عظیم و اثر گذار جامعه در سبک زندگی مهدوی می توانند حرف اول را بزنند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین در خطبه های نماز جمعه در خصوص وظیفه بانوان در فرهنگ زندگی منتظران اظهار داشت: زنان همچون مردان سهمی بسزا و نقشی موثر در این زمینه دارند.

حجت الاسلام حسینی با یادآوری روایت شریفه نبویه افزود: اگر کسی در حالیکه امام زمان خود را نشناخته بمیرد، به مرگ دوران جاهلیت مرده است! شناخت حجة خدا به درک، معرفت، حقیقت وجودی و آثار و برکات آن وجود مبارک است.

حسینی ابراز کرد: انجام وظیفه آماده سازی فضا، افکار و اندیشه های عمومی تکلیفی است که برای زن و مرد یکسان است بلکه ارتباط عاطفی با آن وجود مبارک در زنان، بسیار آسان تر از مردان است و به همین دلیل است که زنان عاطفی تر، مهربان تر و انعطاف پذیرتر از مردانند.

وی مطرح کرد: چنانچه باور ما بر این است که اوج دلبستگی مردم به اهل بیت (ع) هدیه و میراث گرانبهای مادران به فرزندان است که در دامن پرمهر خود فرزندان را با عشق به اهل بیت پرورش داده اند و لذا نقش زنان در ایجاد جامعه مهدوی نقشی بسیار بارز و اثر گذار است و در نتیجه و خروجیش، اصلاح جامعه، رشد و تعالی آن می باشد.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: جایگاه ارزشی زن و مادران در اسلام و جامعه اسلامی بسیار والا و بالاست و این قشر عظیم و اثر گذار جامعه در سبک زندگی مهدوی می توانند حرف اول را بزنند.

حسینی گفت: همه ما موظفیم در مهدوی کردن جامعه تلاش کنیم زیرا مأموریت منتظران مصلح جهانی، زن یا مرد، گسترده تر از ایجاد تحول در حوزه زندگی شخصی و خصوصی است و باید جامعه را جهت دهی نمائیم و ارزش های اخلاقی و دینی، عفاف و حجاب، انصاف و عدالت، ایمان و معنویت را برای جامعه جهانی ترویج کنیم تا الگوی رفتاری و ارتباطی، همه و همه بر اساس ارزش های دینی برای جامعه و جوانان شکل گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار جزء لا ینفک ایمان است و نمی توان مومنی را یافت که منتظر فرج نباشد یا بی ایمانی که از منتظران فرج حضرت حجت باشد. پس باید بپذیریم که دین بدون مفهوم انتظار هویت و اعتبار اصیل و الهی ندارد بلکه هویتی تحریف شده دارد.

امام جمعه خاطر نشان کرد: آموزه انتظار سبز این است که منتظر مصلح جهانی، رابطه ای بنیان دار و مستحکم با خدا دارد و از رابطه های ناخالص و عرفان های بشری جدا شده و خداگرایی، خدایابی و خداشناسی را در اوج می بیند. انسان پرورش یافته در فرهنگ سبز انتظار چون به تحولی بنیادی نرسیده تحول بخش جامعه می باشد همواره به جایگاه و منزلت انسانی الهی خود و فرازمندی جامعه می اندیشد.

منتظران عدالت محور، هرگز در تعامل اجتماعی رابطه استثمارگرانه و سلطه جویانه و زالو صفتانه با مردم ندارند و منتظران مصلح، خود مصلحند یعنی وظیفه خود می دانند که به اصلاح خود و جامعه بپردازند.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد