Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون شهردار ابرکوه:

سرو ابرکوه از تخصیص يک ليتر آب در ثانيه محروم است


معاون شهردار ابرکوه گفت: در حاليکه بسيارى از بوستان های استان برای تامین آب مورد نیازشان مجهز به چاه آب اختصاصی هستند، سرو ابرکوه اين گونه نادر در دنيا، حتى از تخصیص يک ليتر آب در ثانيه هم محروم است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از روابط عمومی شهرداری ابرکوه، رضا ربانی نماینده شورای اسلامی شهرستان در استان یزد، در جلسه ای که با حضور اعضای هیئت امناء سرو و برخی مسئولان در محل سرو کهنسال برگزار شد، اظهار کرد: این اثر ارزشمند نیازمند ثبت جهانی و توجه بیشتر می باشد.


ضرورت آموزش افراد مرتبط با سرو ابرکوه
ربانی از مسئولین خواستار رفع و پیگیری مشکلاتی همچون آموزش افراد بلیط فروش، راهنمای گردشگران داخلی و خارجی، تسهیل رفت و آمد کسانی که مایل به بازدید از بوم گردی های محله پشت آسیاب و استفاده از امکانات آن هستند، شد.


پیشنهاد تشکیل کمیته مدیریت شهری
سید حمید جلایی رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه، در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات هیئت امناء سرو خواستار تشکیل کمیته جدیدی تحت عنوان کمیته مدیریت شهری شد.

جلایی افزود: جدا از کمیته تخصصی سرو که متشکل از اساتید دانشگاهی، محیط زیست و نماینده استانداری می باشد، کمیته ای که تعداد بیشتری از مدیران شهری در آن حضور داشته باشند جهت بررسی مسایل و مشکلات این اثر ارزشمند طبیعی تاریخی در زمینه مباحث گردشگریی بعنوان هیئت امناء تشکیل شود.


سرو ابرکوه از تخصیص يک ليتر آب در ثانيه محروم است
دکتر سید علیرضا رسولی معاون شهردار ابرکوه، بیان کرد: لازمه حفظ حيات و پايدارى هر نوع جاندارى، تامين منابع آبى است و  اين اسوه استقامت حتى از تخصیص يک ليتر آب در ثانيه هم محروم است، در حاليکه بسيارى از بوستان ها از جمله پارک کوهستان يزد، به طور مجزا چاه آب دارند و اين گونه نادر در دنيا در اين محروميت هم نادر است، که تا کنون با چند دقيقه آب قنات نبادان و منابع آبى شهردارى گذران عمر نموده است.
وى مهمترين اصل ضرورت مديريت آن را حفظ اکوسيستم پيرامونى به خصوص فضاى ضلع غربى دانست.

رسولی تداوم پايش درخت را لازم بيان کرد و افزود: اثر خشکسالى امسال بر روى درخت به دليل افزايش آفات و شستشوى آن مورد تاکيد است. همچنین پيگيرى مديريت بحران شهرستان و اداره کل محيط زيست استان را در خصوص ابعاد حوادث و امور غير مترقبه در حوزه اين گرانسنگ موکدا خواستار شد.

معاون شهردار در ادامه در حوزه گردشگرى افزود: برنامه ريزى گردشگرى و اکوتوريسم سرو ابرکوه مستلزم دانش فنى و اجتماعى است.برخی از مسئولین بوم گردی که دراین جلسه حضور داشتند به رعایت  احترام و ادب نسبت  به مراجعه کنندگان به سرو را از سوی عوامل اجرایی و محافظان این اثر ارزشمند اشاره کردند.

آنها به این موضوع که گردشگری تنها راه نجات مسایل اقتصادی است اشاره کردند و افزودند: ما باید برای حفظ و بقا این اثر ارزشمند مجدانه تلاش نماییم و همه در برابر این اثرملی مسئولیم.

مشخص شدن مسئول رسیدگی به پیشنهادات و مسایل و مشکلات در مورد سرو که در شهرستان قابل دسترسی باشد از دیگر موارد درخواستی مسئولین بوم گردی ها در این جلسه بود.

لازم به ذکر است کارشناسان محیط زیست و دانشگاه های استان تحت عنوان کمیته تخصصی، نماینده شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه، فرماندار، رئیس محیط زیست استان و شهرستان و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اعضای هیئت امنای سرو ابرکوه را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد