Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس؛

سیاست‌های غلط اردوغان؛ ترکیه را به جولانگاه گروه‌های تروریستی بدل کرده است


دکتر محمد صالح جوکار با اشاره به ناآرامی‌های ترکیه گفت: سیاست‌های غلط اردوغان ترکیه را به جولانگاه گروه‌های تروریستی بدل کرده است.

به گزارش سرو ابرکوه، محمد صالح جوکار، عضو سیاست خارجی مجلس با اشاره به ناامنی‌های اخیر در ترکیه گفت: در ایجاد این ناامنی‌ها خود ترک‌ها مقصرند زیرا آن‌ها اشتباهات زیادی را طی چند وقت اخیر در منطقه مرتکب شده‌اند، اشتباه نخست آن‌ها دخالت در امور دیگر کشورها و همچنین تقویت گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های غلط اردوغان در حال حاضر همین گروه‌های تروریستی دامن خودشان را گرفته است و ترکیه جولانگاه گروه‌های تروریستی شده است.

جوکار گفت: اگر سیاست‌های اردوغان همچنان در ادامه روند فعلی باشد در آینده نیز وضعیت ترکیه از این بدتر می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه‌طلبانه اردوغان و احیای امپراتوری عثمانی از سوی وی گفت: اردوغان باهدف احیای امپراتوری عثمانی مشکلاتی را برای کشورهای دیگر ایجاد کرد و توسعه کشورش نه‌تنها باعث شد در سیاست‌های خارجی تغییراتی داشته باشد بلکه این توسعه‌طلبی باعث دخالت وی در امور سایر کشورها شد.

وی خاطرنشان کرد: این تحولات باعث شده است که امنیت داخلی ترکیه نه‌تنها تهدید شود بلکه در آینده نیز وضعیتش بدتر شود.

وی با اشاره به سازش مقطعی اردوغان و دولت وی با کردها گفت: امروز خود این کردها به نیروهای مخالف تبدیل‌شده‌اند و قطعاً اگر اردوغان نتواند با ایجاد وفاق داخلی و همچنین تغییر در حوزه سیاست خارجی‌اش اقداماتی انجام دهد پس شاهد ناامنی‌های وی در روزهای آینده خواهیم بود.

شبستان/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد