Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در واکنش به سخنان سخیف نماینده اسبق یزد:

شبهه در بحث «ولایت فقیه» ، بازی با هویت انقلاب است


امام جمعه ابرکوه در واکنش به سخنان سخیف نماینده اسبق یزد گفت: شبهه در بحث «ولایت فقیه» بازی با هویت انقلاب است و مطرح کننده این سخنان یا نسیان سیاسی دارد و یا اعمال اغراض جناحی او را وادار به طرح این مواضع ضد انقلابی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در واکنش به سخنان سخیف نماینده اسبق یزد در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار داشت: ولایت فقیه در نظام اسلامی رکنی رکین است که جایگاه قانونی و اعتقادی و مبنایی اصیل دارد و هر گونه حرف تامل برانگیز  .و شبهه درباره این اصل قانون اساسی مبارزه با انقلاب و گوینده ی آن ضد انقلاب است.

حجت الاسلام حسینی افزود: ولایت فقیه در منظر امام(ره) امری مستحدث و اتفاقی نبود. بلکه سالیان سال در نجف اشرف موضوع تدریس حضرت امام بود.


حسینی تاکید کرد: این قانون مترقی دینی را که جایگاه کاربردی سیاسی دارد آن مقتدای بزرگ امت اسلام در حوزه ی علمیه ی نجف تبیین و ترسیم کرد و مبنای نظام اسلامی را در جهت حاکمیت ولی فقیه به نمایندگی از ولی امر معصوم بنیان نهاد و پایه گذاری کرد.


وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خواست خدا زمینه عینیت یافتن و حاکمیت بخشیدن به آن فراهم شد، بنابراین گوینده ی این سخن که از کلامش استنباط می شود « حضرت امام(ره) از ابتدا قصد اعمال حکومت دینی بر مبنای حاکمیت ولی فقیه را نداشت» یا نسیان سیاسی دارد و یا اینکه اعمال اغراض جناحی او را وادار به طرح این مواضع ضد انقلابی کرده است.


امام جمعه ابرکوه گفت: بحث ولایت فقیه نه فقط حضرت امام منادی آن بود بلکه علمای سابق و اسبق هم که اخترهای پرفروغ آسمان فقاهت و مرجعیت بوده اند عموما بر این اصل نظری موکد دارند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد